سوت زنی در صنعت بیمه چه اهمیتی دارد؟

کارشناس حوزه بیمه گفت: در صنعت بیمه یکی از نیاز‌های ضروری در بُعد نظارت، استفاده بیشتر از گزارش تخلفات تحت عنوان سوت‌زنی است.

خانم صادقی گفت: طبیعتا در صنعت بیمه با گردش مالی بالا وجود بخش نظارتی و استفاده از ظرفیت مردمی برای کشف و برخورد با تخلفات مورد توجه و حائز اهمیت است و استفاده از روش سوت‌زنی به کارایی منجر خواهد شد.

او در ادامه افزود: در هر بخش اقتصادی که گردش بالای مالی وجود دارد حجم تخلفات نیز به نسبت قابل توجه است و این موضوع استفاده از ظرفیت‌های مردمی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

به گفته صادقی،  یکی از نیاز‌های ضروری در بُعد نظارت استفاده بیشتر از گزارش تخلفات تحت عنوان سوت‌زنی است. فرآیندی که با حمایت نهاد ناظر و البته جوایز تشویقی همراه است و در کنار نفع مالی برای سوت‌زن به کارایی بالاتر نیز منتهی می‌شود. شروع و تقویت این مسیر به کاهش تخلفات بازار و بازدارندگی رفتار مجرمانه اشخاص (حقیقی و حقوقی) منجر خواهد شد.

او گفت: آن چه مسلم است همه جرایم از این مسیر قابل شناسایی نخواهد بود، ولی نظارت را در راستای شفاف‌سازی و سالم‌سازی قوی تر خواهد کرد و موثر خواهد بود.

پیش از این آقای علی بنیادی نائینی، عضو هیات عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفته بود، راه اندازی سامانه سوت زنی الزامی است که از جانب وزارتخانه اقتصاد به همه زیرمجموعه‌ها اعلام شده و در بیمه مرکزی هم به همین ترتیب است. بیمه مرکزی سامانه سوت زنی را طراحی و اجرایی کرده و در حال حاضر بر روی آن کار می‌کنند.

برچسب ها: بیمه مرکزی ، سوت زنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
ساختمان قشنگی داره این بیمه مرکزی. کاملا با اصول معماری ایرانی اسلامی و ساده زیستی که حضرت علی بر آن تاکید داشتند تطبیق داره و با توجه به اینکه در محله متوسط و فقیر نشین جردن قرار داره طبیعتا جلوگیری از فساد و اعمال نفوذ و رانت در آن راحت رخ میده اصلا هم مفسده بر انگیز نیست.
آخرین اخبار