مراقب سلامتی خودتان باشید کرونا همچنان در کمین است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مراقب سلامتی خودتان باشید و به آسانی آن را به خطر نیاندازید، کرونا همچنان در کمین است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار جدی مدیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا گفت: مراقب سلامتی خودتان باشید و به آسانی آن را به خطر نیاندازید، کرونا همچنان در کمین است.

دکتر علی احمدی افزود: بعد از ۳ سال تجربه تلخ زندگی با این ویروس منحوس همواره باید موازین و دسنورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه، واکسیناسیون بر علیه کرونا در دسترس است افزود: با اقداماتی ساده همچون شستشوی مکرر دستها، استفاده از ماسک در تجمعات و فضای سربسته و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی مناسب می‌توان از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری نمود.

وی با تاکید بر ضرورت تهویه مناسب محل زندگی و کار و درس و کلاس یادآور شد، درصورت داشتتن علایم سرماخوردگی استفاده از ماسک الزامی است.

وی به سالمندان و بیماران مزمن توصیه کرد: در تماس با سایرین خیلی مراقب باشند.

اجتناب از خوددرمانی و مصرف دارو بدون تجویز پزشک از دیگر توصیه‌های سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد است.

وی اضافه کرد: در صورت داشتن مشکل جدی به پزشک مراجعه کنید و از تردد ومراجعات بی مورد به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها اجتناب شود.

استراحت بیماران و جداسازی از سایرین تا بهبودی کامل، عدم ساده انگاری و غفلت نکردن از کرونا از دیگر توصیه‌های دکتر احمدی است.

وی با بیان اینکه، کرونا همواره هست و کشندگی دارد متذکر شد، در صورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی نباید دچار استرس و اضطراب شد چرا که با رعایت موارد پیشگفت کرونا قابل پیشگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار