فعالیت سامانه سیار بیمارستانی در جوار حرم مطهر رضوی در آستانه تحویل سال نو

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: سامانه سیار بیمارستانی در جوار حرم مطهر رضوی در آستانه تحویل سال نو مستقر شده است.

 سید سعید سعیدی شهری مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: در آستانه تحویل سال ۱۴۰۲، سامانه سیار سامانه سیار بیمارستانی شامل ۲ دستگاه اتوبوس برای بستری بیماران، یک دستگاه اتوبوس خدمات اورژانس سرپایی و یک دستگاه اتوبوس اتاق عمل به همت بهداری رزمی شمال شرق سپاه پاسداران در جوار حرم مطهر رضوی مستقر خواهد شده است.

او  افزود: علاوه‌براین دو مرکز فعال پزشکی بیمارستانی در محل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی صحن امام حسن مجتبی (ع) و باب الرضا (ع) با استقرار آمبولانس و حضور پزشک و پرستار ایجاد شده است.

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائران در آخرین روز‌های ماه شعبان و مراسم تحویل سال ۱۴۰۲ و تعطیلات نوروزی در اماکن متبرکه رضوی، فعالیت بیش از ۵۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی سیار در کنار ۲۹ پایگاه ثابت این مؤسسه در محدوده اماکن متبرکه در ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و یکم فروردین ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

سعیدی شهری با اشاره به این که مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در قالب ۴ طرح با مشارکت نهاد‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هلال احمر، سپاه پاسداران و مدیریت رفاه زائران حرم مطهر رضوی، آماده ارائه خدمات پزشکی شبانه‌روزی به بیماران اورژانسی است بیان کرد: اجرای این طرح‌ها از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به افزایش تعداد نیروی فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی به بیش از ۵۰۰ نفر در دو روز نخست تعطیلات نوروزی تصریح کرد: از دوم تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۲ نیز در مجموع ۱۸ پایگاه فوریت‌های پزشکی در صحن و سرای رضوی فعال خواهد بود.

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به تقویت نیرو‌ها و خدمات دارالشفای امام (ع) واقع در دوربرگردان حرم مطهر رضوی در خیابان شیرازی تاکید کرد: از این رو امکان ارجاع بیماران اورژانسی در محدوده اماکن متبرکه رضوی به ۴ مرکز فعال پزشکی فراهم خواهد بود.

سعیدی شهری اظهار کرد: این مراکز شامل دارالشفای امام (ع)، سامانه سیار بیمارستانی و دو پایگاه صحن امام حسن مجتبی (ع) و باب الرضا (ع) است.

سعیدی شهری مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی همچنین از استقرار ۱۲ دستگاه آمبولانس در محدوده اماکن متبرکه رضوی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این تعداد آمبولانس در روز‌های ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و یکم فروردین ۱۴۰۲ با توجه به مشارکت نهاد‌های همکار افزایش چشمگیری خواهد یافت.

او افزود: بیماران در صورت نیاز به خدمات تکمیلی پزشکی، با آمبولانس‌های مستقر در این مراکز به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد منتقل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.