السودانی: توافق با ایران درباره کنترل مرزها و تحویل افراد تحت تعقیب است

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد امیدوار است توافقی که این کشور با ایران امضا کرده است، عاملی برای تثبیت اوضاع در مرزهای مشترک باشد.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای گفت: «توافقی که امروز با ایران امضا کردیم، بر حفظ مرزهای مشترک و تحویل افراد تحت تعقیب تأکید دارد. امیدواریم توافقی که با ایران امضا کردیم، عاملی برای تثبیت اوضاع در مرزهای مشترک باشد.»

به گزارش کانال خبری الجزیره، السودانی در گفت‌وگو با این شبکه خبری گفت: «روابط ایران، آمریکا و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نباید در داخل عراق منعکس شود.»

نخست‌وزیر عراق با تأکید بر این‌که «بغداد هرگونه تجاوز به هر کشور همسایه از خاک عراق را رد می‌کند» گفت: «ما به نیروهای جنگی خارجی در عراق نیاز نداریم و دوستان در واشنگتن این موضوع را درک می‌کنند. انتظار داریم افراد با نفوذ به دلیل دست داشتن در فساد به زودی محاکمه شوند.»

محمد شیاع السودانی ادامه داد: «به زودی به مرحله خلع سلاح همه نیروها خواهیم رسید و هیچ سلاحی خارج از کنترل دولت وجود نخواهد داشت.»

او همچنین افزود: «خواسته‌های اهل سنت عرب غیرممکن نیست، بلکه حقی است که سال‌ها پیش قرار بود محقق شود. جنبش صدر در حالت بازنشستگی نیست، اما به دلیل ناتوانی در تشکیل دولتی مطابق با دیدگاه خود، عقب‌نشینی کرد.»

نخست‌وزیر عراق همچنین تأکید: «برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی مستلزم تصمیم پارلمان برای انحلال خود است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
چرا آن موقع که داعش بغداد را محاصره کرد نگفتین به نیروهای خارجی نیاز نیست؟ این شخص نماینده عربستان و مأموریتش خلع سلاح حشد الشعبی و قطع رابطه با ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
بی زحمت همه تروریست‌های تجزیه طلب کوموله را تحویل ایران بده چون همه اونها تحت تعقیب هستن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۳۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
کمونیستها و کومله ها رو تحویل بدید عالی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
ای ول دم ما گرم
آخرین اخبار