برنامه ویژه سازمان ملل برای آموزش دختران افغانستان

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از برنامه توانمند سازی زنان و دختران در شرق افغانستان خبر داد.

«الفت کاظمی» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شرق افغانستان اظهارداشت برنامه توانمندسازی و تشویق کار دواطلبانه بین زنان و دختران افغانستانی به کمک افراد تحصیل کرده درحال اجراست.

وی افزود: هدف کلیدی این ابتکار جلوگیری از به حاشیه رفتن زنان و دختران و تشویق آنها به سهیم شدن در زندگی اجتماعی است.

کاظمی ادامه داد: زنان و دختران باید بتوانند سهم خود را در صلح و توسعۀ اقتصادی از طریق توانمند سازی و حضور داوطلبانه ایفا کنند و تجارب مدیریتی را به دست آورند.

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شرق افغانستان گفت این ابتکار در ماه اکتبر سال 2022 آغاز شد و در آن 38 داوطلب زن و دختر در بخش آموزش در ولایت ننگرهار سهم دارند.

وی ضمن تاکید بر آموزش زنان و دختران افغانستانی اظهارداشت آوارگی داخلی ناشی از منازعات، رویدادها و حوادث طبیعی و محدودیت‌های وضع شده بر آموزش زنان و دختران، تاثیر عمیقی بر فرصت های آموزشی در افغانستان دارد، زیرا دختران اجازۀ رفتن به مدارس متوسطه، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها را ندارند.

کاظمی دروسی را که بروز رسانی نشده است نیز یکی از عوامل عقب ماندگی آموزش در افغانستان دانست و گفت دانشجویان امکان آموزش علوم جدید و دسترسی به تکنولوژی جدید را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
نظام طالبان بزودی عرصه حکومت افغانستان راترک خواهدکرد.طالبان باافکاراشتباه وفرسوده جایی دربین مردم افغانستان وآیندگان نداشته ونخواهدداشت.