کلاهبرداری سایبری به بهانه تخفیفات ویژه در آستانه سال نو

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: کاربران فضای مجازی هنگام خرید‌های آنلاین مراقب کلاهبرداران سایبری و لینک‌های جعلی به بهانه تخفیفات ویژه باشند.

سرهنگ امیرحسین نقی مهر، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در آستانه آغاز سال جدید و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هر ساله شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلف در این ایام هستیم که برخی از افراد شیاد و سود‌جو با طراحی سایت‌های تبلیغاتی یا کانال و گروه‌هایی در قالب فروش ویژه اقدام به انجام فعالیت‌های مجرمانه می‌کنند.

او ارائه اجناس بدون کیفیت، ارسال نکردن کالا و هدایت به لینک‌های جعلی را از مهمترین شگرد‌های مجرمانه رایج در این ایام اعلام کرد.

به گفته رئیس پلیس فتای گیلان، مجرمان سایبری با ارسال لینک و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی پرداخت الکترونیک بانک‌ها (فیشینگ) برای واریز پول، اطلاعات محرمانه بانکی افراد از جمله رمز اینترنتی، کد اعتبار سنجی، تاریخ انقضا و ... را به سرقت برده و حسابشان را خالی می‌کنند.

سرهنگ نقی مهر افزود: شهروندان فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه ماه مبارک رمضان با قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند.

او تصریح کرد: اگر قصد خرید آنلاین را دارید حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنید، زیرا این فروشگاه‌ها در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان از مردم خواست هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.