آغاز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در ایام تعطیلات نوروزی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان استان آغاز شد.

حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: امسال برای سیزدهمین سال، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۷ بقعه متبرکه استان ادامه دارد.

وی افزود: بیشتر برنامه‌های طرح آرامش بهاری با رویکرد فرهنگی است که تلاش شده با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی برای حضور بیشتر مسافران نوروزی در این اماکن، ویژه برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان نیز با حضور مسافران و زائران برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این طرح امسال در ۱۷ بقعه متبرکه شاخص در شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار برگزار خواهد شد و برگزاری جلسات قرآنی، تفسیر و سخنرانی‌ها، برگزاری جشن نیمه رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین احیای شب‌های پرفضیلت قدر و شهادت امام علی (ع) برای اجرا در قالب این طرح دیده شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را تقویت باور‌های دینی و فرهنگی، بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی اعلام کرد.

برچسب ها: نوروز 1402 ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.