ورود بازیکنان با ملیتی غیر از اتحادیه اروپا به سری آ محدود می شود

فدراسیون فوتبال ایران طرح عجیبی را برای محدودیت جذب بازیکن از خارج کشورهای اتحادیه اروپا را روی میز گذاشته است.

سری آ در تدارک تصویب قانونی است که حضور بازیکنان فوتبال با ملیت غیر از اتحادیه اروپا در لیگ ایتالیا را محدود می‌کند. بر اساس گزارش توتومرکاتووب، قانون به این شکل خواهد بود که باشگاه‌ها اجازه جذب تعداد محدودی فوتبالیست جدید غیر اروپایی خواهند داشت و همچنین در این بین نظارت ویژه‌ای هم به عمل خواهد آمد.

به عنوان مثال یکی از موارد این خواهد بود که بازیکنان حداقل در ۵ اردوی تیم ملی کشورشان حضور داشته باشند و ۳ بازی ملی هم انجام بدهند که این موضوع محدودیت عجیبی را برای باشگاه‌ها به وجود خواهد آورد.

نکته جالب اینکه اگر باشگاهی در فصل ۲۰۲۱-۲۲ هیچ بازیکنی خارج از اتحادیه اروپا نداشته باشد، تنها امکان جذب چهار بازیکن خارجی را خواهد داشت و بیش از آن نمی‌تواند بازیکن دیگری جذب کند.

توتومرکاتو در نقد این قانون نوشته: «با تصویب احتمالی، ما استعداد‌های زیادی را از دست خواهیم داد. بازیکنان آفریقایی که در نروژ و بلژیک هستند، نفرات بسیار خوبی برای خرید خواهند بود و جالب است بدانید آن‌ها هیچ سابقه ملی هم ندارند.»

در ادامه آمده است: «فرانسوی‌ها برای جذب استعداد به جام ملت‌های زیر ۱۹ سال آفریقا می‌روند و بازیکن می‌خرند. ما چرا باید این استعداد‌ها را از دست بدهیم؟»

این روزنامه همچنین به باشگاه ناپولی اشاره کرده و نوشته که آن‌ها با سه بازیکن خارج از اتحادیه اروپای خود صدرنشین سری آ هستند. از جمله کیم مین جائه که به رهبر خط دفاعی ناپولی تبدیل شده است.

نکته جالب اینکه در صورت تصویب قانون، امکان جذب بازیکنان آرژانتینی و برزیلی هم با محدودیت زیادی مواجه خواهد شد چرا که بسیاری از بازیکنان شاخص این دو کشور سابقه ملی چندانی ندارند.

همچنین این محدودیت، امکان جذب بازیکنی از لیگ ایران یا سایر لیگ‌های آسیایی را هم با دشواری خاصی روبرو می‌کند چرا که طبیعتا اولویت باشگاه‌های ایتالیایی جذب بازیکنان از قاره آمریکای جنوبی و آفریقا خواهد بود.

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، هلند، بلژیک، سوئد، دانمارک، فنلاند، پرتغال، ایرلند، چک، کرواسی، مجارستان، لهستان، بلغارستان، یونان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، استونی، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، قبرس و مالت ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هستند. جالب است بدانید بریتانیا، ایسلند، سوییس، نروژ و چند کشور دیگر اروپایی جزو این اتحادیه نیستند و طبیعتا این محدودیت شامل بازیکنان این کشور‌ها نیز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
فدارسیون فوتبال ایران یا ایتالیا؟؟؟
آخرین اخبار