مرگ ۲۲۸ تن در تصادفات ۵ روز نخست طرح نوروزی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از مرگ ۲۲۸ نفر در تصادفات رانندگی رخ داده از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس راهور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی گفت:‌ از ۲۴ اسفند ماه طرح نوروزی پلیس در جاده‌های سراسر کشور آغاز شده است. متاسفانه در این مدت پنج روزه سه هزار و ۹۲۲ تصادف جرحی رخ داده که در جریان آن پنج هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند. درصد قابل توجهی از این افراد دچار نقص عضو یا معلولیت شدند که تا پایان عمر درگیر عوارض آن خواهند بود. 

وی درباره آمار جانباختگان حوادث رانندگی نیز گفت:‌ در روز گذشته ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. در مجموع از ابتدای شروع طرح نوروزی تا کنون نیز ۱۹۷ تصادف فوتی رخ داده که در جریان آن ۲۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان و سیستان و بلوچستان بیشترین آمار تصادفات جرحی و فوتی را در این پنج روز به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات بسیار نگران کننده است، گفت:‌ پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با تمام توان پای کار آمده‌اند، اما درخواست ما از رانندگان این است که تصور نکنند حادثه برای دیگری است. رانندگی در شرایط خستگی و خواب‌ آلودگی بسیار خطرناک است، اینکه راننده‌ای کمی دیرتر به مقصد رسیده و این مدت را در حاشیه امن مسیر استراحت کند، اقدامی منطقی در برابر این احتمال است که هیچگاه به مقصد نرسد.

شیرانی درباره علت وقوع حوادث رانندگی در این سه روز نیز گفت: بشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو است، این دلیل از خستگی رانندگی یا خوردن و آشامیدن در حین رانندگی یا کار و صحبت با تلفن همراه ناشی می‌شود. درخواست من از رانندگان این است که این موارد را جدی بگیرند. دلیل دیگر انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز است. این امر هم منجر به شدیدترین و پرتلفات ترین حوادث شده است. عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیر مجاز هم از دیگر عوامل اصلی شکل گیری حوادث رانندگی بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی حتما با تخلفات حادثه‌ساز و همچنین ارتکاب همزمان دو تخلف برخورد می‌کنند. توجه و نظارت ویژه‌ای هم بر ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد و همانطور هم که قبلا اعلام کردیم، سقف سرعت مجاز خودروهای عمومی یعنی اتوبوس، کامیون، مینی‌بوس، ون و تاکسی را در جاده‌ها ۱۰ کیلومتر در ایام نوروز کاهش دادیم. اما لازم است مردم و به خصوص رانندگان بیشتر توجه کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۰۹:۳۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
خودروهای ما که همه اش بدون استثنا حلب روغن جامد هست و دوریال ارزش نداره
وضعیت جاده ها هرچند تلاش شده بهترشود اما هنوز مشکلات پابرجاست
ازهمه اینها مهمتر
ما ایرانی ها فرهنگ رانندگی نداریم
تا فرهنگ ما تغییر نکند همین آش و همین کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
نیاز به انقلاب جاده سازی با رابطه با امریکا رفع تحریم واورن ارز وبودجه وتدبیر هزینه در زمینه راه
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا مزیدی شرف آبادی
۰۷:۰۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
دیگه کمترین ما شینی که خودروساز به مردم عرضه می کنه 140 میلیون قیمتشه اما خاک عالم توی سرشون هیچ کدام ایمن نیست و کیسه هوای آن هم دکوریست و فقط نامی ازش در ماشین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
این هم یکی از نشانه های ما می توانیم است همه دارند می بینند که تولیدات ایران چه کیفیتی دارند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۲۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
آمار تصادفات بسیار نگران کننده است ؟؟!!!
واقعا ؟؟!!!
ترمزهای عالی !!!
شاسی های محکم !!!!
ایربگهایی که هر وقت دلشان خواست باز می‌شوند!نه در تصادف !! و به قول مسئولان ایران خودرو و سایپا باید زاویه تصادف مناسب و جور باشد !!!!
بنجلهایی که به دو برابر قیمت به مردم انداخته می‌شود!!! ارابه های مرگ !
اگر چنین تصادفهایی با خودروهایی همچون تویوتا ، هوندا،فولکس واگن ، بی ام دبلیو و ... بود آمار تلفات کمتر از یک دهم این تعداد بود.
موضوع خودرو خیانتی است که در حق ملت انجام شده و در تاریخ ثبت خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
فقط هی اولید رو زیاد کنید اینا جاده اضافه کردن نمیخادا مبادا چنین فکری کنید که این ماشینا هزاران کیلومتر جاده اضافه کردن عریض کردن اتوبان کردن و رفع نقاط حادثه خیز میخاد اصلا چنین فکری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
صبر وتحمل داشته باشیم عزیزانمان تنها نگذاریم رعایت کنیم عجله برای چه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۱:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
کامیون وسیله نقلیه عمومی هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۰:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
وقتی تولید خودرو بی کیفیت باشد حاصل و نتیجه غیر از این نخواهد بود و شریک جرم اول این خود پلیس راه که مجوز فروش این ماشینهای بی کیفیت را به شرکتهای بی کیفیت داده و جریمه را از خریداری که مجبور به خرید این نوع خودروهای بی کیفیت می کند!!!
پس مافیا در کشور ما رؤوسی دارد که آن یکی از آنها خود شرکتهای بی کیفیت و دیگری پلیس راه و دیگری وزارت صنعت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
لگنهای سی سال پیش سه چهار شرکت جهانی داخلی و مونتاژ کار اینجاست که اوج هنرشون مشخصه
بعد سیسال پراید تعطیل کردن همون خر با پالون تیبا و ساینا میفرسن خیابان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
نصف جلو ماشین نیس اینم خوردرو ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
کاش اصلا مسافرت نمی رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
عدم توانایی؟ خوب خواستید گواهینامه ندهید مقصر پلیس هست بعد ایران خودرو و بعد جاده ها، جاده های بندرعباس ببین با این همه تریلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
خدا به خیر کنه تا پایان تعطیلات....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
سلام ،

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
کارخانه فرقون سازی مرگ راه انداخته و جاده‌ها فرسوده فکر ملت باش
Czechia
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
تبریک به پلیس راه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
مقصر پلیس راه نیست
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۸:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
سلام راه کاهش مرگ و میر توسعه ریلی و ارزان شدن کرایه ریلی است . مثل مترو . خودرو در اصل باید با حجم و قدرت کمتر برای درون شهری در نظر گرفته شود و ارزان تا مرگ و میر موتوری کاهش یابد و توسعه ریلی ارزان برای برون شهری . اگر جان ملت برایمان مهم است و به ایات الهی اعتقاد داریم : هر که جان کسی را نجات دهد گویا همه انسانها را حیات بخشیده و هر که زمینه مرگ کسی را فراهم کند گویا همه انسانها را هلاک نموده ( اگر خبر نگاری فهیم میزان خسارات ناشی از مرگ و میر و جراحات و اموال را بررسی نماید . )حتی اگر سفر ریلی رایگان هم در نظر بگیریم باز سود کرده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
جاده ،فرهنگ، ارابه های مرگ.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
ول کردید به امام خدا ؟ چند تا راننده متخلف رو در جاده ها جریمه و ماشین شون رو توقیف کردید ؟ چرا از پهپاد برای نظارت و برخورد بارانمان متخلف در جاده های حادثه خیز استفاده نمیکنید.چرا جریمه های رانندگی را در این ایام چند برابر نمی کنید تا بازدارندگی داشته باشه. در کشور های غربی کمترین جریمه رانندگی بیشتر از یک سوم حد اقل حقوق هست و راننده بخاطر مسائل مالی تخلف نمیکنه .حد اقل در ایام نوروز جریمه ها رو زیاد و اعمال کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
روز گذشته از اراک به تهران می امدیم اولا وضع جاده و اتوبان ها در این یکی دو سال اخیر کرنا بسیار خراب شده (اتوبان تهران تبریز نیز که اوایل سال گذشته رفتیم نیز همین وضعیت را داشت)عموما لاین چپ وضع بهتری داشت و بیشتر راننده ها برای اجتناب از چاله ها از چپ حرکت میکردن و نتیجتا خود این ریسک تصادف را بالا می برد عده ای از رانندگان نیز اصلا حالیشان نبود کما اینکه یه پراید با فاصله جانبی بسیار کم وسرعت بالا از سمت راست من سبقت گرفت وواقعا امکان تصادف وحشتناک بود.
Iran (Islamic Republic of)
!!
۱۶:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
به کجا چنین شتابان ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
فرقون سازی درست میکنه جان ملت برايش ارزش قائل نیست فقط پول برايش ارزش داره اگر مال کشورهای خارجی بود به آتش میزنن صد در صد آتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
این شوتی ها رو نمی‌خواین جمع کنین؟ خیلی راحت از جلوی پلیس رد میشن هیچ کاری هم بهشون ندارن، عامل خیلی از تصادفات همینا هستن، خدا لعنتشون کنه
Italy
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
خطر خستگی و خواب آلودگی همیشه هست و خواهد بود و صد البته غیر قابل کنترل ..ولی اون چیزی که صد در دصد قابل کنترله بالا بردن کیفیت لگن های ایران خودرو و سایپاست.
Netherlands
م.ن.35
۱۶:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
سایپا، ایرانخودرو، راه و شهرسازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
ماشینا رو ایمن نمایید
آخرین اخبار