ابراز تاسف کهنه سرباز آمریکایی از حمله کشورش به عراق

یک کهنه سرباز آمریکایی ۲۰ سال پس از حمله کشورش به عراق، این اقدام نظامی را غیرضروری عنوان کرد.

آزیا جیمز کهنه سرباز جنگی آمریکا در عراق ضمن محکوم کردن حمله تحت رهبری آمریکا به عراق ۲۰ سال بعد از این اتفاق گفت ضرورتی برای جنگ عراق وجود نداشت و این جنگ نباید رخ می‌داد.

آزیا جیمز، کهنه سرباز جنگی آمریکا گفت: اسم من آزیا جیمز است و من کهنه سرباز جنگ عراق هستم. من دو بار به عراق رفتم. یک بار هم به افغانستان رفتم. در ارتش، پیاده نظام بودم. مهارت دیگری که داشتم "براوو ۴" بود، برای کسانی که نمی‌دانند می‌گویم که براوو ۴ یعنی تک تیرانداز. در اولین مورد، ۱۵ ماه در عراق بودم و دومین استقرار من ۱۲ ماه طول کشید. سومین استقرارم نیز ۱۲ ماه بود. در کل من ۳۹ ماه در این میدان نبرد بودم. من می‌توانم سلاح به دست بگیرم و یک اتاق را پاکسازی کنم و همه این کار‌های دیوانه وار را انجام دهم. من از داخل بالگرد تیراندازی می‌کردم. من آن‌ها را می‌گرفتم و روی سرشان کیسه می‌کشیدم و دست و پایشان را می‌بستم و می‌گذاشتمشان در داخل بالگرد و می‌دیدیم که می‌روند و هرگز دوباره آن‌ها را نمی‌دیدیم. جنگ عراق اصلا نباید اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: عراقی کاری با ما نکرده بود، اما ما یک میلیون غیرنظامی عراقی را کشتیم و بیش از ۵۰۰۰ نظامی آمریکایی را در این جنگ از دست دادیم. بخاطر چی؟ این جنگ، جایگاه ما را در جهان تضعیف کرد، خزانه ما را خالی کرد. همه کاری که این جنگ کرد این بود که این ماشین جنگی در آمریکا بزرگتر و قوی‌تر شد. من فکر می‌کنم هر کسی که تیراندازی کرده و جا‌هایی را منفجر کرده باشد و تکه تکه شدن افراد را در انفجار‌ها دیده باشد، مخالف جنگ باشد. شما هرگز کسی را ندیده اید که در اوضاع ملتهب آخرین نفس هایش را می‌کشد. شما هرگز آن را ندیده اید، ولی من دیده ایم و این اصلا دیدنی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۷:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
اموال به درک. نوامیسی که در غزو عراق بر باد رفت که جگر ما را هم سوزانید مگر از یاد رفتنیست؟ امریکا باید از عراق فرار کند. تاریخ عراقی را به جنگجوترین ملتها میشناسد.
آخرین اخبار