ChatGPT نویسنده سریال طنز آمریکایی شد

ربات هوش مصنوعی «ChatGPT » بخش‌هایی از یک قسمت مجموعه طنز پویانمایی آمریکایی «ساوت پارک»(South Park) را نوشته است.

بخش‌هایی از جدیدترین قسمت مجموعه «ساوت پارک» توسط ربات هوش مصنوعی «ChatGPT» شرکت «OpenAI» نوشته شده است.

سازندگان طنز پویانمایی آمریکایی ساوت پارک از ربات هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI برای ساخت جدیدترین قسمت این مجموعه با عنوان «آموزش عمیق» کمک گرفتند. کل قسمت درباره چت‌بات است و چند دقیقه آخر این قسمت را ChatGPT تولید کرده است.

قسمت چهارم فصل ۲۶ این مجموعه چندین پسر از کلاسی که استن (از شخصیت‌های اصلی این مجموعه تلویزیونی) در آن حضور دارد را نشان می‌دهد که از چت بات برای نوشتن مقاله و ارسال پیام متنی برای دختران استفاده می‌کنند و تیتراژ پایانی نشان می‌دهد که این بخش توسط تری پارکر (Trey Parker) و ChatGPT نوشته شده است.

هوش مصنوعی یک سخنرانی ارائه شده توسط استن تولید کرد که به دلیل صدای رباتیک آن این امر قابل توجه است و در آن این پسر استدلال می‌کند که چرا نباید مردم را برای استفاده از ChatGPT سرزنش کرد.

این شخصیت می‌گوید: این شرکت‌های غول‌پیکر فناوری هستند که هوش مصنوعی Open AI را گرفتند، آن را آماده کردند و از آن درآمدزایی کردند و آن را با حداکثر سرعتی که می‌توانستند در اختیار همه ما قرار دادند تا پیشروی کنند.

در این قسمت چندین پیام متنی که استن برای دوستش فرستاده نیز توسط ChatGPT ایجاد شده است.

«یادگیری عمیق» زمانی آغاز می‌شود که دانش آموزان ساوت پارک کشف می‌کنند که می‌توانند از ChatGPT برای انجام تکالیف درسی و مدرسه از آن استفاده کنند.

استن متوجه می‌شود که کلاید اخیراً با دوستانش بسیار خوب صحبت می‌کند و از او می‌پرسد که چگونه اینقدر خوب صحبت می‌کند و از او می‌خواهد به او کمک کند تا با دوست خود وندی آشتی کند.

کلاید گفت: می‌توانید از ChatGPT استفاده کنید. یکسری برنامه‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا برخی کار‌های شما را برایتان انجام دهند. مردم از آن‌ها برای نوشتن شعر، نوشتن برنامه‌های شغلی استفاده می‌کنند.

استن در ابتدا مردد است، اما در نهایت از ChatGPT برای ارسال پیامک به وندی استفاده می‌کند. این قسمت همچنین نشان می‌دهد که چگونه دانش آموزان تمام تکالیف خود را با کمک ChatGPT انجام می‌دهند.

بیشتر قسمت توسط پارکر نوشته شده است، اما اعتقاد بر این است که چند دقیقه آخر کار توسط این ربات هوش مصنوعی خلق شده است. در انتها وندی متوجه می‌شود که پیام‌های استن توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

استن از ChatGPT می‌خواهد داستانی بنویسد که در ساوت پارک اتفاق می‌افتد، جایی که پسری به نام استن باید دوستش را متقاعد کند که او در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای ارسال پیام به او دروغ گفته است.

همه چیز درست می‌شود، زیرا او به همه می‌گوید که این تقصیر او نیست و در نهایت همه با او موافق هستند و دوستش کاملاً او را بخشیده است.

تری پارکر و مت استون تهیه‌کنندگان اصلی مجموعه قبلاً به هوش مصنوعی ابراز علاقه کرده بودند، زیرا این دو در دسامبر ۲۰۲۲ مبلغ ۲۰ میلیون دلار را در استودیوی هوش مصنوعی خود به نام Deep Voodoo سرمایه‌گذاری کردند. گرچه این امر پیشرفت هوش مصنوعی را برجسته می‌کند، اما این ترس را ایجاد می‌کند که چت بات آماده است تا مشاغل متعددی را تصاحب کند.

ChatGPT چیست؟

ربات ChatGPT یک ربات مخصوص گفتگو یا چت است که بر روی خانواده مدل‌های زبان بزرگ ساخته شده و با تکنیک‌های یادگیری نظارت شده و تقویتی به خوبی تنظیم شده است.

این ربات در دسامبر ۲۰۲۲ با نظرات مثبتی مواجه شد و به عنوان مثال نیویورک تایمز آن را «بهترین ربات چت هوش مصنوعی که تا به حال برای عموم معرفی شده» نامید و گاردین نیز گفته است که می‌تواند متنی با جزئیات چشمگیر و مانند انسان تولید کند.

ChatGPT آخرین مورد از یک مجموعه هوش مصنوعی است که شرکت سازنده از آن به عنوان GPTs یاد می‌کند و مخفف عبارت «مبدل از پیش آموزش دیده مولد» (Generative Pre-Trained Transformer) است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی ChatGPT توانایی آن در ایجاد پاسخ‌های متنی انسان‌مانند به درخواست‌ها است. این باعث می‌شود که برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها مانند ایجاد ربات‌های چت برای ارائه خدمات به مشتری، ایجاد پاسخ به سؤالات در انجمن‌های آنلاین یا حتی ایجاد محتوای شخصی‌سازی‌شده برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی مفید باشد.

این ربات می‌تواند برای کار‌های پردازش زبان طبیعی مانند تولید متن و ترجمه زبان استفاده شود و با مدل GPT-۳.۵ آموزش دیده است که یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های زبان موجود در حال حاضر است.

ChatGPT از زمان راه اندازی آن در نوامبر سال گذشته به یک موفقیت فوق‌العاده تبدیل شده است. این برنامه هوش مصنوعی که اساساً یک ربات گفتگوگر پیشرفته است، می‌تواند به بزرگترین و کوچک‌ترین سؤالات زندگی پاسخ دهد و مقالات دانشگاهی، داستان‌های تخیلی و حتی نامه‌های درخواست شغل را تهیه کند.

ChatGPT این کار را با استفاده از آنچه از مقدار حیرت آوری از متون موجود در اینترنت به دست می‌آورد، با راهنمایی دقیق متخصصان انسانی انجام می‌دهد. میلیون‌ها نفر در هفته‌های اخیر سؤالاتی از ChatGPT پرسیده‌اند و این ربات تمام تلاش خود را برای پاسخ دادن به کار می‌گیرد، مگر اینکه بداند نمی‌تواند. پاسخ‌های آن با اعتماد به نفس بالا و روان ارائه می‌شوند، حتی اگر گاهی اوقات به طرز شگفت‌انگیزی اشتباه باشند.

این بدان معناست که اگرچه Chat GPT می‌تواند فیزیک کوانتومی را توضیح دهد یا شعری را بنا به تقاضای فرد بنویسد، اما به گفته کارشناسان، تسخیر کامل دنیا توسط هوش مصنوعی قریب‌الوقوع نیست.

این برنامه جدیدترین برنامه‌ای است که از شرکت OpenAI که یک آزمایشگاه پژوهشی در کالیفرنیا است، پدیدار شده و بر اساس یک برنامه هوش مصنوعی قبلی به نام GPT-۳ بنا شده است. هوش مصنوعی که در این زمینه به عنوان یک مدل زبان بزرگ یا LLM شناخته می‌شود، از صد‌ها میلیارد کلمه در قالب کتاب، گفتگو و مقاله‌های وب تغذیه می‌کند و از آن‌ها مدلی را بر اساس احتمال آماری از کلمات و جملات می‌سازد. نحوه کار این ربات کمی شبیه به پیشگویی متن در قسمت نوشتن پیام در گوشی‌های هوشمند است، اما به شدت توسعه یافته است و به آن اجازه می‌دهد تا به جای کلمات واحد، پاسخ‌های کامل تولید کند.

شرکت OpenAI یک شرکت پژوهشی غیرانتفاعی در زمینه هوش مصنوعی است که هدف آن توسعه «هوش مصنوعی بی‌ضرر» (friendly AI) برای خدمت به بشریت است. این شرکت برای همکاری آزادانه با سایر موسسات و پژوهشگران، پتنت‌ها و تحقیقات خود را به صورت عمومی منتشر می‌نماید. بخشی از انگیزه‌های بنیانگذاران OpenAI به ویژه ایلان ماسک و سم آلتمن، رسیدگی به نگرانی‌هایی که در رابطه با تهدید هوش مصنوعی برای موجودیت‌های دیگر تصور می‌شود، ذکر شده است.

در ادامه می‌توانید بخش‌هایی از مجموعه «ساوت پارک» را مشاهده کنید.

منبع: دیلی‌میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار