ایستگاه‌های استقبال از مسافران نوروزی در ورودی‌های مهاباد برپا شد

ایستگاه‌های استقبال از مسافران نوروزی به همراه سیاه چادر، غرفه‌های عرضه صنایع دستی و توزیع غذا‌های بومی و محلی در ورودی‌های شهر مهاباد برپا شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در حاشیه بازدید از ورودی جاده‌های برون شهری به مهاباد گفت: جمعیت هلال احمر در چارچوب اجرای طرح استقبال از مسافران نوروزی سه ایستگاه در ورودی‌های این شهر از سمت ارومیه، میاندوآب و سردشت برپا کرده و ضمن پذیرایی و خوشامدگویی با پخش بروشور و نقشه مسافران نوروزی را هدایت و راهنمایی می‌کند.

وی اضافه کرد: نیرو‌های این جمعیت با برپایی چادر و ایستگاه برای استقبال در میدان «هیمن» مسیر ورودی از سمت میاندوآب، میدان «هژار» ورودی از سمت ارومیه از مهمانان نوروزی استقبال می‌کنند و نقشه راهنمای مناطق دیدنی، تفریحی و تاریخی شهر را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

عباسی ادامه داد: در کنار چادر‌های استقبال جمعیت هلال احمر، ایستگاه سلامت و سیاه چادر شامل نمایشگاه صنایع و هنر‌های دستی و سنتی با هدف معرفی فرهنگ، آدام و رسوم منطقه با همکاری امور عشایری در ورودی سمت میاندوآب برپا شده است.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: همچنین چادر‌های اقامه نماز و مرکز توزیع غذا‌های سنتی، بومی و محلی در این ایستگاه مستقر و به مسافران و گردشگران منطقه خدمات ارائه می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه ۱۰ غرفه صنایع دستی نیز در کنار ۲ ایستگاه ورودی از طرف میاندوآب و ارومیه برپا شده که در آن تولیداتی همچون گلیم، بافتنی‌های سنتی، قلاب بافی، بافته‌های داری، مصنوعات چوبی از جمله مشبک، منبت و معرق چوب همچنین مجسمه‌های ساخته شده از چوب با موضوع‌های مردم شناسی، چرم، نمد، سنگ‌های قیمتی، بدلی‌جات و سوغات دایر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.