عربستان در اندیشه کسب چهارمین پیروزی در فیفا دی

تیم ملی عربستان روز جمعه در اولین دیدار تدارکاتی خود پس از حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به مصاف ونزوئلا می‌رود.

حدود ۱۰۵۰۰ روز از دیدار تیم ملی عربستان و هلند در جام جهانی ۱۹۹۴ که اولین حضور سبز‌ها در این تورنمنت محسوب می‌شد، می‌گذرد و این تیم در این مدت پنج بار دیگر هم موفق به حضور در رقابت‌های جام جهانی شده است.

عربستانی در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا، از ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۲۲ قطر حضور داشته و مدتی پس از هر دوره از جام جهانی، با برگزاری یک اردو، بازی دوستانه‌ای برگزار کرده است.

پس از جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا و رویارویی مقابل تیم ملی سوئد در آخرین دیدار در این تورنمنت، تیم ملی عربستان در اولین دیدار خود پس از این رقابت‌ها، در دیداری دوستانه در الخبر به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و این بازی با برتری ۲ بر صفر تیم ملی عربستان که آن زمان هدایت آن بر عهده محمد الخراشی بود، به پایان رسید.

عربستانی‌ها آخرین دیدار خود در جام جهانی فرانسه را مقابل آفریقای جنوبی انجام دادند و پس از آن در یک بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی تانزانیا قرار گرفتند که در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شدند. در آن زمان هدایت تیم ملی عربستان بر عهده اتو ویتسر بود.

عربستان در جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی، آخرین بازی خود را مقابل ایرلند انجام داد و پس از بازگشت از این مسابقات، اردویی را در جده ترتیب داد و یک بازی تدارکاتی با سوریه برگزار کرد. تیم ملی عربستان با هدایت جرارد وندرلم در آن دیدار به تساوی ۱-۱ رسید.

سبزپوشان عربستان در آخرین بازی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز برابر اسپانیا قرار گرفتند سپس در اولین بازی دوستانه خود پس از این تورنمنت، با هدایت مارکوس پاکیتا با نتیجه ۱-۰ بحرین را شکست دادند.

این تیم همچنین پس از دیدار با مصر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، با سرمربیگری خوان پیتزی به مصاف بولیوی رفت که این بازی با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

حالا عربستان که در حال حاضر اردوی خود را زیر نظر هروه رنار در جده آغاز کرده، در فیفادی ماه مارس، در دو بازی دوستانه برابر ونزوئلا و بولیوی قرار می‌گیرد و به دنبال این است که چهارمین پیروزی خود پس از ترک رقابت‌های جام جهانی را برابر ونزوئلا رقم بزند.

برچسب ها: عربستان ، هروه رنار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bm20
۱۴:۴۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
سلام
آفرین عربستان... احسنت برادرم .. ماشاءالله
آخرین اخبار