۱۴۰۱ سال سربلندی مردم ایران/ کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ در سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم در سال ۱۴۰۱ در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام اسلامی حضور پررنگی داشتند و برگ زرینی در تاریخ انقلاب رقم زدند.

سید علی احمدزاده در پیام نوروزی با تبریک فرا رسیدن عید باستانی سال ۱۴۰۲ و همچنین ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی به همه مردم ایران خصوصا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۱۴۰۱ با فراز و نشیب‌‌هایی همراه بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سال ۱۴۰۱ یک ویژگی خاصی داشت و آن سربلندی مردم ایران در صحنه های مختلف به ویژه دفاع از نظام اسلامی و حکومت توحیدی بود که دستاورد بزرگی برای ایران اسلامی به شمار می‌رود و برگ زرینی از تاریخ ملت ایران در سال ۱۴۰۱ رقم خورد.

او گفت: سال ۱۴۰۱ برای استان کهگیلویه و بویراحمد سال مهمی بود چرا که کارهای بزرگی با هدف رشد و ترقی استان در حوزه زیرساخت انجام گرفت و پروژه‌های زیادی در هفته دولت و دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه در این سال پروژه‌های زیادی در سطح استان کلنگ‌زنی و فعال شد، که در ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: در حوزه زیرساخت، راه روستایی، آب آشامیدنی، گازرسانی به روستاها و سایر پروژه‌های بزرگ موفقیت‌های خوبی به دست آمد.

به گفته استاندار در سال ۱۴۰۱ روند احداث برخی از پروژه‌ها مانند آبرسانی به شهر لیکک سرعت گرفت و در یک سال اندازه ۱۰ سال در زمینه پروژه‌های ‌آبرسانی سرمایه‌گذاری شد.

او عنوان کرد: آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام، منطقه لوداب، باشت، برخی از مناطق بویراحمد و سایر شهرستان‌ها پیشرفت‌های خوبی داشت و موفقیت‌های بزرگی حاصل شد.

استاندار از سرعت و شتاب در روند احداث سد تنگ سرخ خبر داد و گفت: امیدواریم در ۱۴۰۲ شاهد آبگیری سد تنگ سرخ و تامین آب پایدار شهر یاسوج و روستاهای اطراف باشیم.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها نه تنها در سطح استان بلکه در کشور حائز اهمیت است، گفت: پتروشیمی گچساران به عنوان یک مگاپروژه در مراحل پایانی است و در سفر دوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد به طور رسمی افتتاح می‌شود.

او می گوید: سد چم‌شیر به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ آبی و برقی دارای مخزن ۲.۳ میلیارد متر مکعبی است که در سفر دولت به بهره‌برداری می‌رسد و موجب اشتغال پایدار در جنوب کشور خصوصا استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

دکتر احمدزاده ادامه داد: علاوه بر موارد مطرح شده، در سفر دوم دولت پروژه‌های بزرگ و طرح‌های عظیم دیگری کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسند ، کارخانه قند در مراحل پایانی بازسازی است و به عنوان یک پروژه عظیم تولیدی و اشتغال آفرین در سفر دولت به بهره‌داری می‌رسد ‌و به چرخه تولید باز می‌گردد.

او گفت: در سفر دولت که نیمه اول سال ۱۴۰۲ و فصل بهار خواهد بود پتروپالایشگاه گچساران با خوراک روزانه ۱۰۵ هزار بشکه کلنگ‌زنی می‌شود و صنایع بزرگ دیگری که در ایجاد اشتغال و امیدآفرینی نقش دارند، محقق می‌شود.

استاندار با بیان اینکه در شهرستان چرام و منطقه دشت آهو پتروشیمی اوره و آمونیاک کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: جاده پاتاوه کریدور شمال به جنوب است که تعداد کثیری از روستاهای اطراف از آن بهره‌مند می‌شوند، که پایان خرداد ماه آماده بهره‌برداری کامل می‌شود.

دکتر احمدزاده با اشاره به بهره‌برداری از منطقه گاز مختار یاسوج گفت: منطقه گاز مختار به طول ۲۴۰ کیلومتر است که پیمانکار آن انتخاب شده و با حضور دولت در استان کلنگ‌زنی می‌شود که در ایجاد اشتغال تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تلاش برای ایجاد دانشگاه صنعتی هستیم گفت: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان گچساران در وسعت دو هزار هکتار با شرکت شهرک‌های صنعتی به توافق رسیدیم که در سفر دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

دکتر احمدزاده با تاکید بر سرعت بخشی به پروژه پتروشیمی دهدشت گفت: مدیران در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی در تلاش هستند برنامه‌ تحول آفرین برای سفر دولت آماده کنند تا شاهد کارهای زیربنایی و تحول‌آفرین باشیم.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه مردم به گشایش عظیم در سال ۱۴۰۲ امیدوار باشند، عنوان کرد: روزهای امیدآفرین و تحول‌زا برای کشور و استان در پیش است، تغییرهای بنیادی و کارهای بزرگ در سال ۱۴۰۲ با سفر دولت به استان محقق می‌شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌های دولت در عرصه‌های بین‌المللی اشاره و عنوان کرد: در این دولت کارهای بزرگی در صحنه بین‌المللی و جهانی ایجاد شد و تعاملات خوبی با همسایگان به ویژه حوزه خلیج فارس رقم خورد.

او با اشاره به ایجاد ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان گفت: دشمنان تلاش زیادی کردند که ایران اسلامی منزوی و ارتباط ما با همسایگان و مجامع جهانی را قطع کنند اما از افتخارات این دولت تعامل جهانی‌، بین‌المللی و منطقه‌ای است.

به گفته دکتر احمدزاده تعامل با کشورهای حوزه خلیج فارس منطقه را وارد فاز جدیدی می‌کند و موجب امنیت و آرامش در منطقه می‌شود.

او با اشاره به اینکه تعامل در منطقه موجب رشد اقتصادی خواهد شد، گفت: مردم به تحولات عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ و آینده روشن و درخشان امیدوار باشند به شرطی که همه پای انقلاب باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.