پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت آغاز سال جدید

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت آغاز سال جدید در پیامی این ایام را تبریک گفت.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در پیامی سال ۱۴۰۲ هجری شمسی را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

(الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله وسلم)

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ

یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ

یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ

حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

آغاز سال (۱۴۰۲) هجری شمسی را به حضور امت اسلامی و مردم متدین و انقلابی و شریف استان لرستان تبریک عرض می‌کنم.

عید نوروز بعنوان عید ملی و باستانی مردم ایران عزیز ما؛ با خودش ذکر دعا و نیایش و معنویت و دیدار از اقوام و خویشان و احوالپرسی را در پی دارد؛ که این خود پیام آور مهر و محبت و دوستی نسبت به یکدیگر است؛ و شایسته است از این لحظه سال (۱۴۰۲) را بگونه‌ای آغاز کنیم که همه نسبت به یکدیگر مهربان باشیم؛ و دشمنی‌ها؛ کینه‌ها؛ و ناراحتی‌هایی که از یکدیگر داریم همه آن‌ها را دور بریزیم؛ خصوصاً اقوام و بستگان؛ خواهران و برادران؛ زن و شوهر نسبت به یکدیگر و همه با هم مهربان باشیم؛ بویژه که سوم فروردین آغاز ماه مبارک و رحمانی رمضان می‌باشد.

ماه رمضان؛ ماه ذکر؛ ماه تلاوت قرآن و نیایش با خداوند تبارک و تعالی؛ و روزه داری و احسان و نیکوکاری نسبت به یکدیگر است؛ ما در آغاز سال با «نور علی نور» روبرو هستیم.

همه با هم تلاش کنیم که سال را و آغاز ماه مبارک رمضان را با کسب توشه و ذخیره معنوی آغاز کنیم؛ و برای خودمان رشد ایمانی؛ تقوا؛ احسان و نیکوکاری را نسبت به یکدیگر رقم بزنیم.

همان طور که مردم ما اطلاع دارند سال (۱۴۰۱) با شعار اشتغال و تولید دانش بنیان آغاز شد؛ معنای این شعار این است که پایه تولید باید بر اساس علم و دانش و فناوری باشد؛ و محصولات از کیفیتی برخوردار باشند که قابل رقابت پذیری در بازار جهانی باشد؛ و با قیمت تمام شده عرضه بشود؛ پس روشن است که محتوا و معنای این شعار به سال خاصی اختصاص ندارد و هر شعاری که مقام معظم رهبری «مد ظله العالی»» برای سال (۱۴۰۲) اعلام بفرمایند در حقیقت تکمیل کننده شعار سال ۱۴۰۱ و قبل از آن است؛ بنابراین از تولیدکنندگانی که در حقیقت جهادگران عرصه اقتصادی هستند و از مسئولانی که وظیفه حمایت از تولیدکنندگان را دارند تقاضا میکنم که با همت و کار مضاعف؛ و اقدامات جهادی بر تلاش خودشان اضافه کنند؛ زیرا مردم ما در استان لرستان جزء شایسته‌ترین مردمان در ایران اسلامی هستند.

ما از تمام کار‌ها و فعالیت‌هایی که انجام شده است و بوسیله حاکمیت یا دستگاه‌های دولتی و یا نهاد‌های مردمی و جوانان انقلابی که در عرصه محرومیت‌زدایی تلاش فراوانی می‌کنند تشکر و قدردانی میکنیم.

ولی مردم ما در انتظار به ثمر نشستن کامل مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی هستند؛ تا شاهد رشد اشتغال و کاهش نرخ تورم و بیکاری در استان باشند.

استان ما دارای ظرفیت‌های فراوان مادی معنوی است و میتوان با هماهنگی مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در کنار آن‌ها دستگاه قضائی از این وضعیتی که شایسته مردم ما نیست به وضعیت مطلوب انتقال بدهیم.

در اینجا لازم می‌دانم از حضور مردم انقلابی و گرامی استان لرستان که در همه عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی حاضر شدند؛ در ۱۳ آبان؛ در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی کنم.

لازم میدانم از جوانان حزب اللهی و انقلابی که هرجا نظام اسلامی به آن‌ها نیاز پیدا کرد در صحنه حاضر شدند؛ با حضور در میادین و خیابان‌ها در مقابل عده اندکی از اغتشاشگران ایستادگی کردند؛ تشکر و قدردانی نمایم؛ در هر حال این مقاومت‌ها آثار خودش را در این دو ماهه اخیر نشان داد و حقانیت ملت ایران را در مقابل آمریکا و شیطان بزرگ و حامیانش نشان داد؛ و روشن شد که میتوان با ایستادگی؛ مقاومت؛ تحکیم و تقویت درونی نظام اسلامی و با یاری خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار «علیهم السلام» خصوصاً حضرت امام عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» پیشرفت مادی و معنوی را برای کشورمان رقم زد.

مطلب مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم برگزاری کنگره ملی و بزرگ (۶۵۵۱) شهید استان لرستان است؛ که در سال (۱۴۰۲) برگزار میگردد.

از همه مردم؛ از جوانان انقلابی و حزب الهی و گروه‌های جهادی و فرهنگی و همه مسئولان تقاضا میکنم که؛ با تمام امکاناتی که دارند در خدمت برگزاری کنگره بزرگ شهیدان استان لرستان آماده باشند؛ و برگ زرین دیگری بر افتخارات باشکوه و با عظمت این استان افزوده بشود.

در پایان برای شهدای انقلاب اسلامی و شهدای استان لرستان علوّ و درجات را درخواست میکنم؛ برای شهیدانی که در یکسال اخیر بدرجه رفیع شهادت نائل شدند؛ و جمیع درگذشتگان در این سالی که سپری شد؛ مغفرت را درخواست میکنم؛ و به همه جانبازان؛ آزادگان و ایثارگران عرض سلام دارم؛ و تعظیم دارم در مقابل رشادت و حماسه سازی آنان.

همانطور که تکریم میکنم خانواده‌های شهیدان؛ و جانبازان؛ و ایثارگران را که صبر و بردباری آنان ما را در این وضعیت استقلال ایران اسلامی قرار داد؛ از خداوند تبارک و تعالی برای ایران اسلامی و برای استان لرستان رسیدن به قله‌های رفیع و معنوی پیشرفت و رشد اقتصادی و معنوی را درخواست می‌کنم.

(والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته)

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار