تبریک آژانس فضایی اروپا به ایرانیان

آژانس فضایی اروپا با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود، نوروز را تبریک گفت.

آژانس فضایی اروپا با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود، نوروز را تبریک گفت. این آژانس فضایی در صفحه خود نوشت: آغازی نو و شاد، نوروز مبارک.

این آژانس شب گذشته با انتشار این تصاویر نوشت: در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان سال جدید را با اعتدال امروز در ساعت ۲۲:۲۴ به وقت اروپای مرکزی (۰۰:۵۴ به وقت ایران) آغاز می‌کنند و روز جهانی خوشبختی را جشن می‌گیرند، تلسکوپ جیمزوب منظره نادر یک ستاره درخشان ولف-رایه را ثبت کرده است.

هاله‌ای متمایز از گاز و غبار ستاره همانند قابی در اطراف ستاره قرار گرفته و در نور فروسرخ شناسایی‌شده توسط وب می‌درخشد و ساختار گره‌دار را نشان می‌دهد. علیرغم اینکه اخترشناسان شاهد صحنه یک مرگ قریب الوقوع ستاره‌ای هستند، اما همچنان به ستارگان ولف-رایه برای کسب بینشی در مورد آغاز‌های جدید نگاه می‌کنند. غبار کیهانی در سحابی‌های متلاطم اطراف این ستارگان در حال شکل‌گیری است، غباری که از اجزای سازنده عناصر سنگین کیهان مدرن، از جمله حیات روی زمین تشکیل شده است.

تصاویر تلسکوپ جیمز وب

ستارگان عظیم در طول چرخه زندگی خود به رقابت می‌پردازند و همه آن‌ها قبل از تبدیل شدن به یک ابرنواختر، مرحله مختصری از ستارگان ولف-رایه را پشت سر نمی‌گذارند که این امر مشاهدات دقیق وب را برای ستاره‌شناسان ارزشمند می‌کند. ستارگان ولف-رایه در حال بیرون ریختن لایه‌های بیرونی خود هستند که در نتیجه هاله‌های گاز و غبار مشخص می‌شود. ستاره WR ۱۲۴ حدود ۳۰ برابر جرم خورشید است. با دور شدن گاز پرتاب شده از ستاره و سرد شدن، غبار کیهانی تشکیل می‌شود که این غبار در نور مادون قرمز قابل تشخیص توسط وب می‌درخشد.

جیمز وب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.