استاندار قول داد:

منابع مالی زیرساخت‌های گردشگری تالاب کانی برازان تامین می‌شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: منابع مالی مورد نیاز برای فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در تالاب بین المللی کانی برازان تامین می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی روز سه‌شنبه در بازدید از تالاب کانی برازان مهاباد گفت: منابع مالی مورد نیاز برای فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری از جمله برق رسانی و تامین برق پایدار و همچنین آسفالت جاده دسترسی برای تالاب کانی برازان در دستور کار قرار گرفته و منابع آن نیز تامین خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان  افزود: در صورت مهیاشدن امکانات و خدمات برای گردشگران به ویژه در فصل‌های زمستان و بهار که تالاب «کانی برازان» میزبان پرنده‌های مهاجر و بومی است، بر تعداد گردشگران این جاذبه گردشگری افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به زیرساخت‌های گردشگری و مشارکت مردم و جوامع محلی در حفظ و نگهداری تالاب یکی از اولویت‌های برنامه جامع مدیریت تالاب کانی برازان است که برای تحقق آن برنامه ریزی شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت تالاب‌های حوزه دریاچه ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار هستند، اظهار کرد: سال گذشته حق آبه‌های تالاب‌های حوزه اقماری دریاچه به صورت کامل از منابع مختلف تامین شد و تلاش می‌کنیم هر سال سهم حق آبه تالاب‌ها در راستای حفظ محیط زیست را تامین کنیم.

معتمدیان  گفت: بر همین اساس هم اکنون بالغ بر ۱۰‌ها هزار پرنده از گونه‌های مختلف در تالاب‌های سطح استان مستقر و زیست می‌کنند.

تالاب کانی بارازان از زیباترین تالاب‌های استان آذربایجان غربی است که به ثبت جهانی رسیده است در سی کیلومتری شهر مهاباد واقع شده و یکی از هفت تالاب شهرستان مهاباد است.

این تالاب در ضلع جنوبی دریاچه ارومیه واقع شده است و از تالاب‌های اقماری این دریاچه به حساب می‌آید.

تالاب کانی بارازان با وسعتی در حدود ۹۰۷ هکتار در ارتفاع یک هزار و ۲۷۵ متری از سطح دریا‌ها قرار گرفته است و به عنوان نخستین سایت پرنده نگری کشور معرفی شده است و به دلیل کثرت و تنوع پرندگان موجود در آن به بهشت پرنده نگری ایران شهره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.