زاخارووا:

طرح انگلیس نشان دهنده جاه‌طلبی غرب برای نابودی اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصمیم انگلیس برای ارائه تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را جاه‌طلبی غرب دانست.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با رادیوی اسپوتنیک، اعلام کرد که طرح انگلیس برای ارائه گلوله‌هایی از اورانیوم‌های ضعیف غنی‌شده به اوکراین، «جاه‌طلبی غرب برای نابودی اوکراین» را به نمایش می‌گذارد.

انگلیس مدعیست این نوع گلوله‌ها قابلیت مقابله با تسلیحات مدرن را دارند و می‎توانند در مقابل تجهیزات روسیه بازدارندگی داشته باشند.

زاخارووا در این مصاحبه طرح لندن را یک اقدام تحریک‌آمیز با هدف ایجاد دور جدیدی از تجاوز، درگیری و رویارویی در اوکراین توصیف و تاکید کرد: «مهم‌ترین چیزی که می‌خواهم بگویم این است که امروز، شکی نیست که غرب جمعی به رهبری آمریکا و انگلیس به وضوح به دنبال نابودی اوکراین یک‌بار برای همیشه است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد که طرح انگلیس زمانی ارائه شد که «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، در سفر به مسکو بود و طرح خود برای صلح روسیه و اوکراین را ارائه کرد.

وی افزود: «من معتقدم که طرف انگلیسی از روی عمد چنین طرحی را ارائه کرده است.»

این مسئله در حالی مطرح می‌شود که جمهوریخواهان در آمریکا به «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، فشار می‌آورند تا بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین بفرستد. ۴ عضو جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از بایدن به دلیل «تمایل نداشتن به فرستادن سلاح درست به اوکراین» انتقاد کرده و گفتند احتمال می‌دهند اگر بمب‌های خوشه‌ای فرستاده نشود، روسیه تنش را بالاتر ببرد. کی‌یف هم اعضای کنگره آمریکا را تحت فشار قرار داده تا از دولت این کشور بخواهند سلاح بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهد.

ساعاتی پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در هشداری به انگلیس گفت اگر گلوله‌هایی از اورانیوم ضعیف برای اوکراین بفرستد، مسکو به این اقدام پاسخ خواهد داد. شب گذشته هم خبرگزاری اینترفکس در گزارشی از هشدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه درباره احتمال «برخورد هسته‌ای مسکو و غرب» نوشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
به نظر میاد مردم انگلیس هم از دیکتاتوری پادشاهی انگلیس خسته شده اند ودنبال جمهوریت هستند
آخرین اخبار