حادثه رانندگی در استان اردبیل پنج کشته و هفت مصدوم برجای گذاشت

فرمانده پلیس راه استان اردبیل از وقوع دو فقره حادثه رانندگی در راه‌های استان طی دو روز اخیر خبر داد و گفت: در اثر این تصادفات، پنج نفر از هموطنان جان باخته و هفت نفر مصدوم شدند.

سرهنگ وحید علیپور فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: عصر روز سه شنبه یک دستگاه خودرو سواری ساینا با یک دستگاه پژو تاکسی روا در کیلومتر ۸۰ جاده اردبیل- سرچم در محدوده سه راهی گنجگاه برخورد کردند که در اثر آن سه نفر از مسافران جان باختند و سه نفر مصدوم شدند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل همچنین گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز هم بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید با یک دستگاه خودرو دنا در محور فرعی عنبرلو- محمودآباد در محدوده مغانسر شهرستان پارس آباد ۲ نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر از سرنشینان مصدوم شدند.

وی گفت: از شهروندان استان انتظار می‌رود در هنگام بروز حادثه، با اورژانس ۱۱۵ و پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و در صورت بروز تصادف پیش از هر کاری خونسردی خود را حفظ کرده و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند و در صورتی که مصدوم بیهوش شده و خطر آتش‌سوزی خودرو وجود نداشته باشد، بیمار را به هیچ وجه جابجا نکنند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل تاکید کرد: رانندگان همکاری لازم را با ماموران پلیس‌راه داشته و ضمن پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از ترمز‌های ناگهانی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری و فاصله طولی خودروی خود با وسیله نقلیه جلو را حفظ کنند.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد که ضمن خودداری از رانندگی به هنگام خستگی و خواب آلودگی با آمادگی کامل رانندگی کرده و هر۲ ساعت، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

او تاکید کرد: تمام سرنشینان خودرو اعم از ردیف جلو و عقب در طول سفر ملزم به بستن کمربند ایمنی هستند.

سرهنگ علیپور ادامه داد: امیدواریم با عمل به توصیه‌های پلیس و با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان به کمترین حد ممکن برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار