در بازار اقلام اساسی ماه رمضان چه می‌گذرد؟

بسیاری از مسئولان وزارت جهاد معتقدند با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره‌سازی اقلام اساسی، آرامش و ثبات بر بازار و قیمت‌ها حاکم است.

همه ساله در آستانه ماه رمضان تقاضا برای خرید اقلام اساسی در بازار افزایش می‌یابد که امسال به سبب تقارن ماه رمضان با ایام‌نوروز، وزارت جهاد از قبل برنامه و تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هرکیلو مرغ ۶۳ تا ۶۸ هزارتومان، گوشت قرمز ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزارتومان، خرما مضافتی ۵۵ تا ۸۰ هزارتومان، خرما پیارم ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزارتومان، خیار ۱۸ تا ۲۵ هزارتومان، گوجه فرنگی ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان، سبزی ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان و هندوانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان است.

آقای محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی با بیان اینکه مشکلی در تامین خرمای ماه رمضان نداریم، گفت: حدود ۱۰۰هزارتن خرما برای تأمین نیاز کشور و همچنین ۱۵ هزارتن برای کلانشهر تهران تدارک دیده شده که سال‌های گذشته نیز همین میزان تدارک دیده می‌شد.

برومندی گفت: قیمت خرما تابع عرضه و تقاضا است و نرخ مصوبی وجود ندارد، اما تلاش می‌شود که با عرضه مناسب به بازار، قیمت‌ها در ماه رمضان نوسان نداشته باشد.

آقای شاهپور علایی مقدم معاون امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد گفت: برای محصولات اساسی ماننده میوه،‌ تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و روغن برنامه‌ریزی شده و تولید آن‌ها در کشور مناسب بوده و ذخیره‌سازی کافی هم شده است.

معاون امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد گفت: ۵۵۰ هزارتن ذخیره استراتژیک برنج داریم، تولید در کشور به حد کافی است و مشکلی از نظر تامین وجود ندارد؛ علاوه بر آن ۱.۳ میلیون تن هم تولید خرما در کشور داریم که در ماه رمضان عرضه می شود.

بسیاری از مسئولان براین باورند که با توجه به ذخیره‌سازی مناسب اقلام اساسی و شرایط مساعد تولید پیش‌بینی می‌شود که با اعمال نظارت‌های دقیق از نوسانات قیمت جلوگیری شود.

کمبودی در عرضه مرغ ماه رمضان نداریم

آقای محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: هم اکنون قیمت هرکیلو مرغ زنده ۴۵ تا ۴۸ هزارتومان و مرغ گرم ۶۳ تا ۷۰ هزارتومان است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد جوجه ریزی و ذخایر مناسب مرغ منجمد، مشکلی در تامین مرغ ماه رمضان نداریم.

یوسفی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که در اسفند ۱۱۰ تا ۱۲۰‌میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری شده باشد که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: در حال حاضر وضعیت بازار مرغ نسبت به دیگر محصولات پروتئینی مناسب‌تر است‌.

گوشت ارزان شد

آقای منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام از فراوانی عرضه گوشت قرمز خبر داد و گفت: هم اکنون دام بصورت گسترده توسط دامدار در حال عرضه است و از طرفی ذخایر گوشت منجمد در بازار زیاد است که با این وجود مشکلی در عرضه نداریم.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد عرضه، بازار گوشت به ثبات رسیده و در برخی قطعات هم کاهش یافته است.

پوریان قیمت کنونی هرکیلو دام سبک را ۱۳۵ هزارتومان و گوساله نر را ۱۲۲ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هرکیلو لاشه با نرخ ۳۴۰ هزارتومان عرضه می‌شود و با افزایش عرضه دام در داخل و گستره واردات شاهد کاهش روز افزون قیمت خواهیم بود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به حجم واردات گوشت و فراوانی دام ناشی از زایش‌های مناسب پاییز، مشکلی در عرضه گوشت ماه رمضان نداریم.

قیمت زعفران در ماه رمضان نوسانی ندارد

آقای غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت:  هم اکنون حداقل قیمت هرکیلو زعفران ۲۸ میلیون و حداکثر ۳۸ میلیون تومان است.

به گفته او، با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه رمضان پیش‌بینی می شود که نوسانی در بازار زعفران رخ ندهد، چراکه عموم فروشگاه@ها و مردم از قبل خرید خود را انجام داده‌اند.

میری ادامه داد: در حال حاضر خرید و فروش زعفران به صورت عادی در حال انجام است به طوری‌که با عرضه محصول، تقاضا در بازار وجود دارد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآوردها حاکی از آن است که تقاضا برای خرید نسبت به سال قبل در بازار بهبود یافته است.

مشکلی در تامین میوه و صیفی ماه رمضان نداریم

آقای اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه، مشکلی در توزیع میوه و صیفی نداریم.

به گفته او، با وجود آنکه خیار قابلیت دپو شدن را ندارد، قیمت آن به سبب شرایط جوی دچار نوسان می‌شود.

کارگر ادامه داد: همه ساله در ماه رمضان، تقاضا برای خرید میوه در بازار کاهش می یابد و امسال هم این امر مستثنی نیست.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: قیمت کنونی هرکیلو بوته ای ۱۲ تا ۱۸ هزارتومان، خیار گلخانه ۱۴ تا ۲۸ هزارتومان، گوجه فرنگی ۸ تا ۱۲ هزارتومان، سبزی جور ۸ تا ۱۵ هزارتومان و سبزی خوردن ۱۵ تا ۲۲ هزارتومان است.

۵۰ درصد خرمای تولیدی در ماه رمضان مصرف می‌شود

آقای محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرما گفت: انجمن با وزارت جهاد و میادین میوه و تره بار و تعاون روستایی جلسات متعددی را برگزار کرد تا غرفه‌هایی در اختیار انجمن قرار دهند که با عرضه مستقیم جلوی التهابات قیمت گرفته شود.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر مناسب خرما، کمبودی در عرضه نداریم.

رشید فرخی ادامه داد: امسال تولید خرما به  یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن رسید که با احتساب ۵۰ درصد مصرف در ماه رمضان ۱۰۰ هزارتن خرما نیاز داریم.

رئیس انجمن خرما با بیان اینکه مشکلی در تولید خرما نداریم، گفت: امسال تولید خرما تا حدی از میزان سال قبل بیشتر است که با این وجود مشکلی در عرضه نداریم.

با توجه به اجرای طرح فجر تا فطر در فروشگاه‌های زنجیره ای و ذخیره سازی مناسب گوشت قرمز، مرغ، خرما و برنج، کمبودی در عرضه نداریم و انتظار می‌رود با توزیع مستقیم محصولات نوسانی در بازار رخ ندهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آیدین
۰۲:۲۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
مرغ کیلویی ۷۵۰۰۰ تومان الی برکت الله بزارید مسلمونا بزارید سال شروع بشه بعد گذون کنید ۲ میلیون گذاشتید روحقوق کارگر بدبخت میخاید پدرمونو دربیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
جز گرونی هیچ
جنس آشغال رنگ کردن جای جنس خوب
گوشت لاش بز پیر به عنوان گوشت نر تازه می دهند
زولبیا با روغن سیاه می دهند دست مردم
خلاصه دزدی تو همه چی می کنند تا خانه خوب، ماشین خوب و.... داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
دقت کردین هر وقت رسانه ها گیر میدن به یه محصول که مثلا گرون شده و مسئولان رو به پیگیری فرا میخونند دقیقا همون چیز گرونتر میشه. آقا بخدا شما کاری نکنید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
یادمه آقای جیرودی معلم دینی تو مدرسه راجب روزه می‌گفت روزه می‌گیریم که حال کسانی که توانایی تامین خرج شکم‌شون رو ندارند درک کنیم که اگه واقعا اینطور باشه الان باید سایر کشورها روزه بگیرند تا مارو درک کنند مطمئنم خیلیا تو کشور هستند که توان تأمین نیازهای ساده زندگی رو هم ندارن پس بندگان خدا چطور بخان روزه بگیرن؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
هیچی نمی گذرد همه جا امن امان است با این وضع قدرت خرید مردم خلوت خلوت فقط این صف نانوایی و سبزی فروشی خیلی شلوغه لطف کنید مثل بانکها دستگاه نوبت دهی بزارند کسی جا نزنه! نان تازه و سبزی تازه بهترین وعده ارزان قیمت ماه مبارک!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
چی را کنترل کردین اینها که قیمت هاش بیداده. چه غلطی میکنین که الکی میگین کنترل کردی فقط دارین انبار میکنین تا گرون تربشه. شما مسئولین مردم را بیچاره کردین کشور بدون مسئولین بهتر پیشرفت میکنه تا با مسیولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
وقتی پول نیست هرچی میخواد بگذره به من چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
فقط دروغ دیشب مرغ چند جای جنوب غرب استان تهران بین ۷۳تا۷۵ کی رسیدگی میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
نخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
واجب خدا هم شد واسه پولدارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
کواجب واجبه چه پولدار باشی چه فقیر
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۲۲:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
لعنت خدا بر تمام کسانی که ما را شرمنده اهل و عیال کردند تا امسال سابقه نداشت صله رحم نکرده باشم انشاالله شرمنده در دنیا و آخرت باشید که سر افکنده مان کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
همه چیز هست
مدیری نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
ما که نمی توانم روزه بگیرم چون با نان خالی نمشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
چرا اینا از رو نمیرن کدوم آرامش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
دیدن و گذشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
الان شش ماه هستش معلمان حق التدریس حقوق نگرفتند من موندم این مسوولین مخصوصا وزیر آموزش و پرورش چگونه در کنار سفره ی افطار میشینه و با خیال راحت افطار میکنه در کجای دنیا اینطوری با معلم رفتار میکنن ۶ ماه برای بچه های مردم کار کنی صادقانه و این آقا اصلا به فکر کارمند زیر دستی نباشه اخه نامسلمان ما هم زن و بچه داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
سازمان برنامه شفاف کند ۱۰ هزار میلیارد از رتبه‌بندی معلمان چه شده است؟

آقای ‎میرکاظمی، معلمان آنقدر نجابت دارند که هرگز در قبال بی‌معرفتی‌ها، کلاس درس را رها نمی‌کنند اما ‎#سازمان_برنامه هم صادق باشد و مردانه ‎#شفاف‌سازی کند که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از اعتبار ‎#رتبه_بندی را کجا هزینه کرده است که زیر بار پرداخت آن نمی‌رود؟
وقتی ۹۲هزار میلیارد تومان در فولاد مبارکه اصفهان اختلاس میشه و به هوا میره و کسی جوابگو نمیشه نتیجش این میشه که ده هزار میلیارد تومان از بودجه رتبه بندی معلمان هم غیب بشه و کسی جوابگو نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
ما ک خدا وکیلی نمیتونیم با این اوضاع گرونی روزه بگیریم چون ن خرما و ن گوشت میشه بخری
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۰۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
خرما و گوشت چ ربطی به روزه گرفتن داره !!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
مرغ کیلو ۷۳۰۰۰ هزار تومان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
مفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
آقای مسئول تو که قیمت ها را مشخص کردی بیا برو تو بازار اگر تونستی با همین قیمت های که مشخص کردی کالا پیدا کن جلو دوربین همه چی گل و بلبل است ولی واقعیت چیز دیگه ای است لطفا کمتر دروغ بگین اگه روزه هستید باطل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
فقط مسئولین اعتقاد دارند مشکلی در کشور وجود نداره درعمل کلا 180 درجه فرق می کنه منتها چشم بینا میخواد ببینی که اوونم مسئولین ندارند یا خودشون را زدن به ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
مسئولان اگه مسلمان نیستید حداقل انسان باشید و بزارین حداقل مردم در این ماه رمضان که فکر نکنم خودتان هم اعتقادی به روزه گرفتن داشته باشین، بتونن روزه بگیرن.این همه گرونی؟؟؟ خرمای جهان رو ایران تامین میکنه ، پسته جهان برنج دنیا ، خاویار دنیا ، زعفران و میوه های دنیارو ایران داره تامین میکنه اما چرا اینقدر گرون؟
وقتی فرزند مسئولان ما که الگو هستند سلطان می‌شوند دیگر از رعیت چه انتظار..پشت این گرانی‌ها یا وزیر خوابیده یا آقا زاده خوابیده یا نماینده خوابیده..ایران خودرو در مشهد طبق شاهد عینی که از مسئولان آنجاست میگه لوازم و قطعات وارداتی خودرو توسط مدیر و هیئت مدیره ایران خودرو به عنوان ضایعات و آهن پاره در هفته چندین کامیون رو با این نام از کارخانه بیرون می‌برند و در بازار آزاد با قیمت هنگفت واسه جیب شخصی خود می‌فروشند..چرا کسی نیست نظارت کنه؟ چون همه باهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
وقتی وزیرا و نمایندگان ما بالای ۷۰میلیون تومان حقوق و مزایای ماهیانه میگیرن و دستشان در وام های کلان گرفتن، اختلاس کلان کردن و دور زدن اقتصاد کشور و .....بازه و شکمشان همیشه سیره ،هیچ وقت به فکر مردم و رعیت نخواهند بود .توی کشوری که بیشترین ثروت دنیارو داره اما مردمش در گرانی و فقر هستن و مسئولینش خانه های هزار میلیارد تومانی در داخل و خارج کشور دارند هیچ وقت نباید منتظر عدالت بود. نود درصد مسئولین ما در خارج از کشور میلیاردها دلار خانه و سرمایه و ثروت از پول نفت این ملت واسه خودشون به ناحق ردیف کردن و فرزندانشان در خارج از کشور و در آمریکا عیش و نوش می‌کنند اما خودشان برای حفظ صندلی و مقام خود در صف اول نماز جمعه شرکت می‌کنند و ریا می‌کنند و عدالت هم خیلی وقته مرده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
لطفا پیگیر عدم واریز حقوق فرهنگیان باشید.امروز سوم فروردین و فعلا حدود ۴ میلیون تومان از حقوق اسفند را به حساب ها واریز کردن! چرا وقتی باری از روی دوش فرهنگیان بر نمیدارین، سر راهشان سنگ اندازی میکنین؟ کمی از کشورهای پیشرفته دنیا یاد بگیرین چطور با معلم برخورد می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
واقعا انصاف خیلی خوبه وهر وقت مسئولین گفتند گرون نمیشه گرون شده.امروز هویچ رو ۲۰ هزارتومان صف بایستاده بودند وفلفل دلمه هم شده ۶۰ هزار این فقط گرانی های سوپ افطار.حداقل بازار رو نظاره بکنین بعد حرف بزنین.زولبیا بامیه هم ۱۲۰ هزار وخیار و.... رو هم که ارزون زدین نمیگم ولی باتره بجای شعار بازار رو نظاره بکنین وجلوی تورم رو بگیرین نه شعار بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
وقتی کم کمش حقوقشون ۱۸میلیون باشه معلومه به اصطلاح خودشان بازارها را در آرامش و فراوانی نگه داشتند . اینها نتیجه ادعا داشتن در دینداری و ادعای انقلابی بودن اینهاست و تافته جدا بافته دانستن خودشان .شهدا ادعا نداشتند اعتقاد داشتند به دین و انقلاب . لعنت هرچی آدم گرسنه و مستاجر و مسکین و فلک زده که بخاطر سیاستهای اقتصادی اشتباه که از روی شکم سیر بودنتان به آن روز انداختیدشان بر مدیر و مسعول سیر هست تا ابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
همه دروغ و ریا
Iran (Islamic Republic of)
یک ایران دوست
۱۶:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
جالبه مسولین محترم دایم در مناسبت‌های مختلف می گویند کمبودی در عرضه فلان کالا نداریم ، ولی وقتی می رویم بگیریم کور و گران بله هست ولی برای افراد پولدار ، الان امروز رفتم خرما بگیرم برای سفره افطار درجه 2 گرفتم یک بسته کوچک 900 گرمی 60هزار تومن که برای خانواده بنده که پنج نفربم نهایتش برای سه وعده افطار است ، خدا وکیلی از کجا شکم 5سر عالیه را سیر کنم با حقوق 12تومن بازنشستگی اون از گوشت ، اون از لبنیات ، اون از پوشاک ، اون از لوازم ضروری آشپزخانه مانند یخچال که اگر خدایی نکرده مشکل پیدا کند ، تورا خدا قدری به افراد عایله مند جهت پرداخت حقوق توجه بیشتری داشته باشید تا جمعیت از این کمتر نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
سلام..باز خدارو شکر کنین ۱۲تومن حقوق میگیرین..واسه من بابت حقوق اسفند ۴میلیون تومان واریز کردن..و ۷تومن حقوق میگیرم با ۱۲سال سابقه خدمت..در این کشور فقط عمرمان و جوونیم خاک شد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
واقعا من موندم مردم تو ماه رمضان روزه میگیرن باید کمتر مصرف کنن و یا کمتر خوردوخوراک مصرف بشه ولی همیشه ماه رمضان بیشتر میشه و از کم نبودن اقلام میگن حالا اگه مثلا فقط خرما وچند مورد دیگه که مربوط به روزه باشه بود میگفتیم صحیح ولی گوشت و مرغ و... چرا تو ماه رمضان بلعکس مصرفش بیشتر میشه عوض کمتر؟!
اینطوری که هست خب یعنی مردم روزه میگیرن از اونور سحر و افطار بیشتر از روزهای دیگه غذا میخورن !
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۳:۴۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
ارزانی کجایی که یادت بخیر .
Iran (Islamic Republic of)
ج.ل
۱۳:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
با سلام
با این اوصاف اصلا مشکلی وجود نداره.
گرانی کجا؟
همه چی هم فراهمه فقط نمیدونم چرا مردم خرید نمی‌کنن.
دولت خوابه یا ما رو خواب فرض کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
عالیه فقط پول نیست
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۳:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
اگر پول نیست پس از کجا میارید این همه خرید میکنید ؟

بهترین خوراک ، بهترین پوشاک ، موبایل آنچنانی و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
؟13:48
میگم تو خدایی که خبر از بندهات داری چی خرید میکنند!!؟؟
اینجا آمدن پیام گذاشتن نیاز به گوشی 100 میلیونی نیست حتی با گوشی در پیتی مدل 2015 هم میشه سایت خبرگزاری رو باز کرد و پیام گذاشت
شیطون نکنه خودت خرید آنچنانی و گوشی 50 میلیونی داری!؟
از قدیم گفتند کافر همه را به کیش خود میپندارد!
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۸:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
ب 15:45
خدا نیستم ولی چشم که دارم ، میبینم

همه وسایل ها و پوشاک و طلا و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
پول هم باشه جنس ها آشغال هست مزه حلال و حروم نمیده
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۱۱:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
یک سوال زولبیا وامیه چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
چییییییی؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
در واقع اشتباه تایپی که انجام دادی درسته و زولبیا وامی شده و بای وام بگیری که زولبیا ۱۵۰ تومنی بخری
Iran (Islamic Republic of)
یاسان
۱۱:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
قبل از این روزا گرون میکنن. بعد تغییر نمیکنه قیمتا، میگن ارزون شده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
خودتونو سر کار گذاشتین با کدوم پول خرید کنیم ،دو پانصد عیدی دادن با ۴تا عایله هم خرید عید هم مسافرت هم ماه رمضان رو باشه بگذرونی چه خبره ،مگه دهه ۶۰ هست دو پانصد فقط پول ی جفت کفش میشه ،اینم از دولت اصولگرامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
ما تو یکیش موندیم شما هم میخوای ماه رمضون رو اونطور که دلت میخواد بگذرونی و هم مسافرت بری و هم خرید کنی ؟!
ضمنا اون فقط عیدی بود حقوقتم روش هست نه اینکه عیدی بدن طوری که با اون عیدی بتونی همه کار بکنی !
البته منظورم این نیست که این پول چیزی میشه وتورم هم که واقعا زیاده ولی شما فقط میخوای با عیدی که میدن همه کار کنی؟!
ضمنا با 4 سر عائله عیدیت بیش از 2500 میشه هرچند مبلغی نیست ولی خب لااقل دقیق بگو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
دستتون درد نکنه واقعا قیمت ها فضایی شده برای ماه مبارک رمضان ؛ بله جناب مسئول هیچ کمبودی وجود نداره به جز کمبود پول برای این افزایش قیمت ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
سال نو مبارک بازار بی صاحب شده هر که به هر که مغازه با مغازه فرخ میکنه همه چیز هست قیمت‌ها خیلی گران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
شما اصلا پیگیر نباش،پیگیری شما یعنی گرانی بیشتر
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
گرانی
آخرین اخبار