لاوروف: ارسال تسلیحات اورانیومی انگلیس گامی به سوی تشدید تنش است

وزیر امور خارجه روسیه درباره تشدید اوضاع در اوکراین به دلیل ارسال تسلیحاتی با اورانیوم ضعیف شده توسط انگلیس به کی‌یف هشدار داد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که امکان ارسال تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده انگلیس به کی‌یف گامی به سوی تشدید اوضاع است.

به گزارش المیادین، لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با وزیر خارجه اریتره گفت: این گامی به سوی تشدید بیشتر تنش است و تشدید تنش بسیار مهم خواهد بود. 

او ادامه داد: از نظر واکنش ما [به تحویل]، البته، ما این را در رویه‌های خود لحاظ خواهیم کرد. ما به استاندارد‌های بین المللی جنگ پایبند هستیم و دکترین نظامی خود را داریم. استفاده از مهمات اورانیوم ضعیف شده در اوکراین به کشاورزی در این کشور آسیب می‌رساند.

روز سه شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه متعهد شد که به قصد انگلیس برای ارسال تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین پاسخ دهد و خاطرنشان کرد که با این کار غرب اولین کسی خواهد بود که از سلاح‌های حاوی اجزای هسته‌ای استفاده می‌کند.

پیشتر آنابل گلدی، معاون وزیر دفاع انگلیس گفته بود که لندن مهمات اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین ارسال خواهد کرد.تارنمای تحقیقاتی انگلیسی از طبقه بندی UK فاش کرد که انگلیس گلوله‌های زره ​​پوش حاوی اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین می‌فرستد تا به عنوان مهمات برای تانک‌های اهدایی ارتش انگلیس استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۲:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
جنگ افزار زمانی تعین کننده پیروز میدان است که در دست جنگاور باشد. ذوالفقار دست علی(ع)خیبر شکن است نه دست هر بی سر و پایی. اگر جدول تناوبی عناصر هزار برابر بیشتر هم بشود تاثیری بر نتیجه جنگ ندارد. امریکا در صفحه شطرنج سیاسی و نظامی هیچ وزنی ندارد. صحنه گردان اصلی انگلیس است. امریکا فرزند نامشروع انگلیس است. صد و پنجاه سال سن امریکاست. جان کربی اعلام کرده که رهبر جهان امریکاست. با هارت و پورت کسی بزرگ نمی شود. امریکا علت شکست هیتلر را جسارت و شجاعت سرباز روسی اعلام نکرده و علت شکست هیتلر را فقط سرمای شدید صحرای سیبری اعلام کرده و همان دو بمب اتمی. سوال اینجاست آیا مردم دنیا این تحریف تاریخی را باور میکنند؟
آخرین اخبار