واشنگتن: روابط آمریکا و اسرائیل کاملا بحرانی است

یک مقام آمریکایی اعلام کرد روابط این کشور با رژیم صهیونیستی پس از بازگشت نتانیاهو به سمت نخست وزیری کاملا بحرانی شده است.

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفته است گه روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی، چند ماه پس از بازگشت نتانیاهو به سمت نخست وزیری در بحرانی ترین شرایط قرار دارد.

این منبع افزود: "ما پیش بینی یک بحران با اسرائیل در مقطعی را کرده بودیم؛ فقط سعی کردیم تا حد امکان آن را به تعویق بیندازیم".

این مقام آمریکایی با اشاره به اظهارات نژادپرستانه وزیر دارایی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ادامه داد: "احضار سفیر اسرائیل در نتیجه اظهارات وزیر دارایی آن و موضوع اصلاحات قضایی انجام شد".

او اضافه کرد: "دولت بایدن برای هماهنگی درباره ایران و پیشبرد توافق‌های عادی‌سازی ترجیح می‌داد مقابله‌ای صورت نگیرد".

آکسیوس همچنین به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی ادعای این رژیم درباره احتمال حمله به ایران را تکرار کرده است.

پیش از این نیز رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که مقامات آمریکایی پیامی را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی مخابره کرده‌اند و از او خواسته‌اند به آمریکا سفر نکند.

این مقامات دلیل توصیه به نتانیاهو را برای اجتناب از کاری که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ممکن است انجام دهد و ممکن است باعث شرمساری نتانیاهو و انتقاد از او به دلیل بحران قضایی شود، عنوان کردند.

نتانیاهو به همه وزرای کابینه خود دستور داده بود تا زمانی که او دعوت رسمی از کاخ سفید برای سفر به واشنگتن و دیدار با بایدن دریافت نکرده، از ملاقات با مقامات آمریکایی خودداری کنند و کانال ۱۲ اسرائیل اشاره کرد که "نتانیاهو نگران است که چرا کاخ سفید او را برای بازدید از واشنگتن دعوت نکرده است."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
باز شیطان بزرگ حرف زد
آخرین اخبار