به رغم هشدار اتمی پیونگ یانگ؛

آمریکا: کره شمالی در آینده نزدیک آزمایش هسته‌ای انجام نخواهد داد

رئیس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا به رغم هشدار‌های اتمی کره شمالی، انجام آزمایش هسته‌ای جدید از سوی پیونگ یانگ در آینده نزدیک را رد کرد.

کره شمالی طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های موشکی خود را برای مقابله با تهدیدات همسایه جنوبی خود و آمریکا افزایش داده است. پیونگ یانگ رزمایش مشترک سئول و واشنگتن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند و به همین دلیل با انجام آزمایش‌های موشکی به دنبال نشان دادن آمادگی رزمی برای دفاع از خود است. با این حال، مقامات کره جنوبی می‌گویند کره شمالی به منظور تحت فشار قرار دادن آمریکا طی سال جاری میلادی نخستین آزمایش موشکی خود از سال ۲۰۱۷ را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسکات برییر، رئیس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرد به نظر نمی‌رسد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بخواهد در طول رزمایش مشترک واشنگتن و سئول اقدام به انجام آزمایش هسته‌ای جدید کند. با این حال، ما در این زمینه کاملا هوشیار هستیم.

«جو چول سو» یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه کره شمالی روز گذشته (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر «لیندا توماس گرینفیلند» سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر ترغیب سازمان ملل به تصویب قطعنامه‌ای برای وادار کردن پیونگ‌یانگ به کنار گذاشتن تسلیحات اتمی هشدار اتمی صادر کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه‌ای از عوامل در تصمیم گیری رهبر کره شمالی برای اعلام آزمایش هسته‌ای دخیل هستند. با این وجود، هنوز شواهدی مبنی بر این امر دیده نمی‌شود. کیم جونگ اون می‌توانست این آزمایش هسته‌ای را همزمان با رزمایش ۱۱ روزه مشترک ما با کره جنوبی انجام دهد که به نظر نمی‌رسد این امر رخ دهد. در نهایت این آزمایش می‌تواند در هر زمان و مکانی به انتخاب وی انجام شود.

نزدیک به یک سال است که مقامات آمریکایی پیرامون انجام آزمایش هسته‌ای جدید از سوی پیونگ یانگ هشدار می‌دهند. سه کشور آمریکا، کره جنوبی، و ژاپن انجام آزمایش هسته‌ای از سوی کره شمالی را بالاترین اقدام تحریک آمیز از سوی این کشور می‌دانند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پیش‌تر هشدار داده بودند با توجه به بازسازی سایت آزمایش هسته‌ای کره شمالی، پیونگ یانگ در ماه مِه ۲۰۲۲ و همزمان با سفر بایدن به آسیا اقدام به انجام آزمایش بمب هسته‌ای کند، اما این موضوع در آن زمان رخ نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار