اجرای طرح عملیاتی دستگیری سارقان تحت تعقیب در کشور/ کشف بیش از ۴۰ هزار فقره انواع سرقت

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: اجرای طرح عملیاتی سارقان تحت تعقیب و متواری در سراسر کشور منجر به دستگیری بیش از ۳۳ هزار نفر سارق و همچنین ۴۰ هزار فقره انواع سرقت کشف شد.

سردار محمد قنبری اظهار داشت: در راستای مهار و تشدید اقدامات مقابله‌ای با جرایم به ویژه سرقت طرح شناسایی و دستگیری سارقان تحت تعقیب و متواری با هماهنگی و همکاری مراجع قضائی و دیگر واحد‌های انتظامی از ۲۵ بهمن تا ۲۹ اسفند ماه سال گذشته به مدت ۳۵ روز به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱ هزار و ۷۲۶ تیم عملیاتی در اجرای این طرح سهیم بودند، افزود: پس از اتمام ۳۳ هزار و ۴۲۳ نفر دستگیر، ۱ هزار و ۶۷۹ باند متلاشی و حدود ۴۰ هزار و ۳۹۸ فقره انواع سرقت نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه این طرح به منظور سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء سارقان انجام شد، افزود: افزایش احساس امنیت اجتماعی و عمومی، پیشگیری از تکرار و وقوع سرقت‌های دیگر و اعمال بازدارندگی سریع و مناسب. از جمله اهداف این طرح بودند.

وی با بیان اینکه سایر پلیس‌های تخصصی در این طرح مشارکت داشتند، گفت: امنیت محصول یک فرایند همگانی است و ضرورت دارد به غیر سازمان‌های مختلف مردم نیز در مقابله با این جرم همکاری داشته باشند.

سردار قنبری با بیان اینکه سارقان تحت تعقیب، محکومان متواری و باند‌های فعال در ارتکاب با سرقت از جمله اولویت‌های این طرح بودند، خاطرنشان کرد: برخورد قاطعانه با سارقان یکی از دغدغه‌های مردم است که این موضوع سرلوحه ماموریت‌های مهم پلیس آگاهی است و با جدیت همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت
۲۱:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
وقتی صحبت از امنیت منزل، محل کار و گاوصندوق میکنیم یعنی در واقع نباید هیچ اما و اگری در کار باشه یعنی برای مثال این یک اشتباه بزرگه که به ادعاهای فروشنده ای اطمینان کنید که اسم جنسش را گذاشته ضد سرقت ولی وقتی ازش میخواید ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت بده با ناراحتی میگه اگر دزد بخواد بیاد داخل که میاد و هیچی نمیتونه جلوشو بگیره. این یعنی جنایت چون گول زدن مردم با استفاده از عناوین غیر واقعی باعث میشه مردم فکر کنند اون درب، حفاظ، قفل، گاوصندوق، دوربین و دزدگیر که تحت عنوان ضد سرقت، حفاظتی، ایمنی یا امنیتی خریدند میتونه جلوی دزدان را بگیره و اونوقته که سرقت اموال به جهنم بلکه تجاوز به جان و ناموس خانواده وقتی منزل هستند دیگه روی زندگیشون آورار میشه واثراتش با هیچی جبران نمیشه، مخصوصا آثار مخرب روحی روانی که روی تک تک اعضای خانواده میذاره به نوعی خانمان بر اندازه. پس هرگز امنیت را به اما و اگر گره نزنید و اگر یک درب، حفاظ، قفل، گاوصندوق، دوربین و دزدگیر را برای محافظت کردن از جان و مال و ناموس خانواده میخرید اولا از فروشنده ای معتبر بخرید که امروز نیومده باشه و فردا دیگه ازش اثری نباشه و دوم اینکه فقط موقعی به عناوین ضد سرقت، حفاظتی، ایمنی و امنیتی اطمینان کنید که فروشنده به شما ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت برای اون محصول بده. برای مثال ضمانت بده اگر این درب، حفاظ یا قفل را نصب کنید سارقین هیچچچچ راهی غیر از استفاده از فرز برای ورود ندارند وگرنه اونی که بدبخت میشه شما و خانواده هستید و اگر هم از فروشنده شکایت کنید بهتون میخنده

قفل ضد دیلم گاردمن روی درب منزل،‌ محل کار، انبار و حتی گاوصندوق نصب کنید و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن، نورگیر و پنجره ها که اگر همه دنیا هم دزد بشن، مثل پشه هایی که دور پشه بند میچرخند هیچ کاری نتونن بکنند.‌ ضمن اینکه هر کسی هم هر جنسی را به عنوان ضد سرقت، حفاظتی، ایمنی یا امنیتی معرفی کرد باور نکنید مگر اینکه اولا فروشنده معتبری باشه که امروز نیومده باشه با هزار ترفند جنسای بنجولش را بندازه و بعد از مدتی هم که بارشو بست دیگه اثری ازش نباشه و همچنین حتماً باید یک‌ ضمانت معتبر پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به شما بده که البته باید خیلی دقت کنید ضمانت کیفیت محصول را به‌جای ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به شما نندازه
آخرین اخبار