شکایت کاربران Apple Music از تغییر بدون اطلاع

برخی از کاربران iOS Apple Music می‌گویند این برنامه به طور تصادفی آهنگ‌ها و لیست‌های پخش کاربران دیگر را به لیست آن‌ها می‌افزاید.

برخی از کاربران Apple Music در Reddit باگ بسیار عجیبی را گزارش کرده‌اند که در آن لیست پخش آن‌ها بدون رضایتشان تغییر یا به اشتراک گذاشته می‌شود.

این کاربران گفته اند که بدون هیچ ورودی، آهنگ‌ها بدون هیچ اطلاعیه‌ای به لیست‌های پخش Apple Music آن‌ها اضافه یا حذف می‌شوند. سایر کاربران ادعا کرده‌اند که لیست‌های پخش تصادفی، احتمالا از سایر کاربران، به حساب‌های آن‌ها اضافه می‌شود. یکی از کاربران Reddit تصویری را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد لیست پخشی با عنوان «اسپانیایی» بدون نظر او به حسابش اضافه شده است. کاربر دیگری گفته چندین لیست پخش ناخواسته به حسابش اضافه شده است. این کاربران مجبور شده‌اند پس از خروج و ورود دوباره همه آهنگ‌هایشان را دانلود کنند.

MacRumors ابتدا در مورد این مشکل گزارش داد و اشاره کرد که ممکن است علت آن مربوط به سرور iCloud باشد. بر اساس موضوعات Reddit، به نظر می‌رسد این مشکل در برنامه Apple Music در آیفون‌ها وجود داشته باشد، در حالی که دستگاه‌های macOS تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند. این یک مشکل عجیب مشابه با یک باگ ذکر شده در ChatGPT است که در آن کاربران می‌توانستند عناوین چت سایر کاربران را ببینند. OpenAI خالق ChatGPT گفت این اشکال توسط نرم افزار منبع باز شخص ثالث ایجاد شده است، اگرچه برای رفع آن باید به طور موقت ویژگی سابقه کاربر را غیرفعال می‌کرد.

اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند و لیست‌های پخش کاربران بدون نظر آن‌ها اصلاح و تغییر داده شود، می‌تواند برخی از نگرانی‌های امنیتی را برای حساب‌های کاربران ایجاد کند. از نظر فنی اگر شخص دیگری لیست پخش شما را بپذیرد و شما تمایل به داشتن آن‌ها نداشته باشید، این نشان دهنده نشت داده است. با این اوصاف، نمی‌دانیم فهرست‌های پخشی که به اشتراک گذاشته شده یا ادغام می‌شوند، در ابتدا به‌عنوان خصوصی علامت‌گذاری شده‌اند یا خیر. برخی از کاربران نگران هک شدن حساب هایشان هستند، اما احتمالا اینطور نیست. مشکل مشابهی در اواخر سال گذشته باعث شد که کاربران پس از تاثیر یک باگ ساده بر نسخه ویندوز برنامه، عکس‌هایی را از افراد غریبه در گالری عکس iCloud خود پیدا کنند.

کاربرانی که با این شرکت تماس گرفته‌اند می‌گویند هنوز خبری در مورد اینکه آیا این مشکل در حال رسیدگی است یا خیر دریافت نکرده‌اند. اپل اخیرا مجبور شد وصله‌ای برای مرورگر سافاری خود منتشر کند، زیرا محققان باگی را پیدا کردند که می‌تواند اطلاعات شخصی و تاریخچه مرور کاربران را فاش کند. مطمئنا لیست‌های پخش موسیقی مانند داده‌های مرورگر کاربران تهدیدی ندارند، اما هیچ‌کس نباید نگران باشد که داده‌های حسابش به نوعی در برنامه‌های دیگر کاربران منتشر شود.

منبع: gizmodo

برچسب ها: شرکت اپل ، آیفون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.