مخالفت ۳ قانونگذار دموکرات آمریکایی با ممنوعیت استفاده از تیک تاک

۳ قانونگذار دموکرات مخالفت خود را با ممنوعیت استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک در آمریکا اعلام کردند.

اقدامات آمریکا علیه چین تیک تاک، شبکه محبوب اجتماعی این کشور در جهان را نیز هدف قرار داده است. واشنگتن مدعی است تیک تاک اطلاعات کاربران خود را در اختیار پکن قرار می‌دهد و این موضوع مغایر با امنیت ملی آمریکاست. با این حال، چین و مدیران این شرکت ادعا‌های مقامات غربی را بار‌ها رد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ قانونگذار دموکرات آمریکایی مخالفت خود را با هرگونه اقدامی که منجر به ممنوعیت استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک شود، اعلام کردند. هم اینک بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در آمریکا از شبکه اجتماعی تیک تاک استفاده می‌کنند.

قرار است امروز شو زیچو، مدیر اجرایی تیک تاک در کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافته و پاسخگوی سوالات قانونگذاران باشد. این مسئله همزمان با تشدید روابط میان واشنگتن و پکن به دلیل ورود بالون تجسسی چین به آسمان آمریکا و اختلاف دو کشور درباره جزیره تایوان انجام می‌شود.

سه نماینده دموکرات شامل جمال بومن، مارک پوکان و رابرت گارسیا در کنفرانس خبری مشترک مخالفت خود را با هرگونه ممنوعیت استفاده از تیک تاک اعلام کردند.

بومن در این رابطه به رسانه‌ها گفت: چرا به صورت عصبی و وحشت زده به دنبال هدف قرار دادن تیک تاک هستید؟ بیایید با اصلاحات جامع رسانه‌های اجتماعی درباره حریم خصوصی و امنیت کار درست را انجام دهیم.

تیک تاک می‌گوید ۵ میلیون کسب و کار در آمریکا از این شبکه اجتماعی بهره می‌برند و ممنوعیت استفاده از تیک تاک می‌تواند به کسب و کار‌های این کشور آسیب وارد کند.

برچسب ها: آمریکا ، تیک تاک ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار