صدور هشدار جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص سرمازدگی باغات

اداره کل روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در پیامی نسبت به سرمازدگی باغات به دنبال کاهش محسوس دمای هوا هشدار داد.

اداره کل روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در پیامی نسبت به سرمازدگی باغات به دنبال کاهش محسوس دمای هوا هشدار داد.

در این پیام آمده است: پیرو اعلام اخطار هشدار وضعیت زرد هواشناسی چهارمحال و بختیاری مبنی بر کاهش محسوس دما و خطر سرمازدگی باغات، حسب دستور حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پیامک هشدار و اقدامات تامینی در این خصوص به شرح ذیل از سرشماره ۳۰۰۰۰۲۵۲۲ برای ۱۷ هزار نفر از باغداران چهارمحال و بختیاری در روز چهارشنبه دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ ارسال شد.

صبح روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد و در این راستا امروز هشدار زرد هواشناسی کشاورزی صادر شده است.


بیشتر بخوانید


در همین خصوص لازم است تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات یکی از اقدامات ارائه شده صورت پذیرد؛ سحرگاه هر روز و در فواصل کوتاه، در باغ خود آتش روشن کرده و دود سفید ایجاد کنید، استفاده از بخاری‌های باغی وکپه‌های آتش به ازای هر هکتار ۱۰۰ کپه آتش با فاصله، نصب دستگاه‌های مولد باد یا شعله افکن‌ها و یا چاهک معکوس برای تنظیم دما، محلول پاشی با برخی از ترکیبات ضدتنش یا کاهنده اثرات سرما وافزایش مقاومت درختان و یا ترکیبات کاهنده هسته مولد یخ دو تا سه روز پیش از گلدهی درختان.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار