ثبات بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه امروز در معاملات بازار انرژی شاهد ثبات نسبی بود.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار انرژی شاهد ثبات بود. این ثبات به دلیل خنثی شدن اثر منفی افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) با بهبود کسب و کار‌ها و مشاغل در آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با یک سنت افزایش، به ۷۶ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۴ سنت افزایش، ۷۰ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

داده‌های آماری درباره ذخایر نفت خام آمریکا نشان می‌دهد که در هفته منتهی به ۱۱ مارس میزان ذخایر نفت این کشور با یک میلیون و یکصدهزار بشکه افزایش، به بیش از ۴۸۱ میلیون بشکه رسیده است.

فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در آخرین اقدام خود برای مهار تورم در آمریکا نرخ بهره را بار دیگر به میزان ۰.۲۵ درصد افزایش داد. با این حال، این نهاد ابراز امیدواری کرد افزایش نرخ بهره در همین میزان متوقف شده و نیازی به افزایش بیشتر نباشد.

افزایش نرخ بهره منجر به تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی می‌شود. همین امر بهای طلای سیاه را برای خریداران خارجی گران‌تر کرده و در نهایت منجر به کاهش بهای نفت در معاملات آتی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار