آغاز تور بزرگترین رالی بین المللی کشور از باجگیران خراسان رضوی

برای نخستین بار در ایران بزرگترین تور رالی گردشگری خانواده‌های سراسر کشور صبح امروز از مرز باجگیران در مسیر جاده ابریشم به سمت کشور‌های آسیای میانه آغاز شد.

محسن صفرزاده مدیر ارتباطات و توسعه همکاری‌های بین المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در این رالی خانوادگی با عنوان "پیک‌های پیام آور نوروز" ۶۶ گردشگر ایرانی باتفاق خانواده هایشان با ۲۷ دستگاه خودرو کمپر و کاروان مدت یک ماه در مسیر جاده ابریشم و کشور‌های حوزه نوروز حرکت می‌کنند.

او افزود: ترکمنستان نخستین کشور مقصد این رالی است که به لحاظ موقعیت و بررسی وضعیت جاده‌ها برای تردد مرز باجگیران را انتخاب کردیم.

مدیر ارتباطات و توسعه همکاری‌های بین المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همبستگی و پیام اتحاد و دوستی با کشور‌های حوزه نوروزی و آموزش رانندگی ایمن و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از مهمترین اهداف این رالی بین المللی است.

صفرزاده بیان کرد: امیدواریم شاهد افزایش تردد و ادامه این چنین رالی‌های بین المللی از ایران به کشور‌های همسایه شرقی باشیم.

او تصریح کرد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با ۸۸ سال سابقه فعالیت از ۱۴۶ کشور جهان عضو دارد.

موسوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حضور اخیر رئیس جمهور کشورمان در ترکمنستان و مذاکرات وزیران و رایزن‌های فرهنگی مهمترین عامل بازگشایی مرز باجگیران بود.

او افزود: افزایش چند برابری مراودات تجاری و اقتصادی و برگزاری نمایشگاه کارآفرینان ایرانی در تاجیکستان از دیگر دستاورد‌های این سفر تاریخی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۰۰:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
تشکر از اجرای این برنامه