سخنگوی وزارت خارجه در توصیه به مقامات فرانسوی:

به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید

ناصر کنعانی خطاب به مقامات فرانسوی گفت: به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید و از خشونت علیه آنان بپرهیزید.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک رشته توئیت در پی اعتراضات در فرانسه و با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر به آتش کشیدن شهرداری «بوردو» نوشت: در خبر‌ها آمده؛ معترضان فرانسوی شهرداری «بوردو» را به آتش کشیده و آتش‌نشانان به معترضان پیوسته‌اند.

‏وی با بیان اینکه «آنانکه باد می‌کارند، طوفان درو می‌کنند»، افزود: ما از تخریب و آشوب حمایت نمی‌کنیم، اما می‌گوییم؛ به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید و از خشونت علیه آنان بپرهیزید.

کنعانی در توئیت دیگری نوشت: دولت فرانسه باید با مردم خود گفتگو کند و صدایشان را بشنود. ‏اینگونه خشونت ورزی، هیچ سنخیتی با نشستن بر کرسی درس اخلاق و موعظه به دیگران ندارد.

‏سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: همچنین معترضان فرانسه منتظرند تا کلیپ دسته‌جمعی وزرای زن اروپایی، استرالیایی و کانادایی را در حمایت از زنان معترض فرانسوی ببینند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این گفته بود: استمرار اعتراضات در فرانسه و خشونت پلیس با معترضان که به چشم مدعیان حقوق بشر در واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی نمی‌آید، چون آنان همواره نگاهشان به سمت کشور‌های دیگر است.

گفتنی است، به دنبال تصویب طرح جنجالی موسوم به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه، تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به این طرح همچنان ادامه دارد و رسانه‌های فرانسوی از درگیری پلیس این کشور با معترضان فرانسوی خبر دادند.

این تظاهرات که از روز پنجشنبه آغاز شده، نهمین دور از اعتراضاتی است که اتحادیه‌های بزرگ فرانسه از ژانویه به این سو برنامه‌ریزی کرده‌اند. وزارت کشور فرانسه نیز بامداد جمعه اعلام کرد که در این تظاهرات، ۱۲۳ نیروی امنیتی مجروح و ۸۰ نفر از معترضان جمله ۵۸ نفر در پاریس بازداشت شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
شما یه سوزن هم به خودت می زدی بد نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
شهریاری رو بفرستین برای اموزش کوکتل مولوتوف
Netherlands
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
رو که نیست سنگ پای قزوینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
درود بر معترضان پاریس!
ما با شما هستیم!!
آتش بزنید.!!!
شیشه ها را خورد کنید.!!!!
خودروهای پلیس را آتش بزنید.!!!!!
فردا همه مغازه ها تعطیل شوند در سراسر فرانسه.
درود بر دموکراسی و آزادی و عدالت.
مرگ بر مکرون
شعار شما هم این باشد:
کارمند-زندگی - آزادی .بازنشستگی به موقع حق شماست. از حق خود کوتاه نیایید. این مکرون نکبت را بر کنار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
ایران باید چندین مرتبه بصورت علنی حمایت کشور را از مردم فرانسه اعلام کند و آنها را به سلاح مجهز کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
غروب غرب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
فرانسه با وجود ادعای دفاع از دموکراسی همواره نقش پلیس بد را بازی میکنه . برایش عرصه خارجی و داخلی هم فرقی نمی کنه. ایران باید بخاطر نقض فاحش حقوق بشر ، نادیده گرفتن حقوق شهروندان و سرکوب دموکراسی توسط فرانسه ،در سازمان های بین المللی بیانیه صادر کند و مکرون و پلیس فرانسه را در لیست تحریم قرار دهد و روابط دیپلماتیک خود را با فرانسه کاهش دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
اینها نتیجه دخالت وهمراهی اشوبگران در ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
اندیکایی
۱۱:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
فرانسه هم همچون آمریکا اگر مشکلات خود را حل میکردند و به جنگ و خونریزی در جهان نمی پرداختند قطعا کشور بهتری داشتند همین ندیدن مشکلات خود سبب اینهمه آشوب و بی خانمان و گدا در فرانسه و آمریکا و غرب است
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
فرانسه رسما اعلام کرده که اینا معترض نیستن بلکه اغتشاشگر هستند و تا الان اخبار ضد و نقیضی میرسه که نزدیک به 600نفر رو کشتن ولی فرانسه ادعا میکنه کسی کشته نشده و اغتشاشگران از بیرون هدایت میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
چقدر شبیه اخبار ما بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
دولتمردان اروپایی بجای بر طرف کردن مشکلات معیشتی مردم به آنها میگویند بروید شلغم یا یونجه بخوریدودر آمریکا ترامپ درمقابل بهداشت مردم میگوید بروید وایتکس یا مواد شدینده بخورید هیچ رسانه ای عکس العمل نشان نداد حال اگر در ایران این حرفها زده میشد دنیا حقوق بشر را برسر نیزه میکرد وداد میزدند که در ایران نه بهداشتی هست وقحطی همه جا را فرا گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
واقعاً راست گفتی.
آخرین اخبار