ممنوعیت فروش محصول برای کشاورزان فاقد کد هویتی

رئیس اتاق اصناف کشاورزان خرمشهر گفت : مطابق قانون از این پس کشاورزانی که"QR کد" نداشته باشند نمی توانند محصول خود را به فروش برسانند.

عبیدزاده رئیس اتاق اصناف خرمشهر گفت : با اجرای طرح هویت بخشی به مزارع و کشاورزان در کشور بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، از این پس کشاورزانی که کد هویتی "QR کد" نداشته باشند اجازه فروش محصول خود به تجار و دولت و حتی جا به جایی بین شهری ، استانی و بین المللی آن را نخواهند داشت.

او دریافت شناسنامه باغات و پروانه کسب کشاورزی را شرط صدور کد هویتی اعلام کرد و بر لزوم اقدام فوری کشاورزان خرمشهری برای دریافت آن تاکید کرد.


بیشتر بخوانید

صدور نخستین پروانه کسب کشاورزی در خرمشهر


این مسئول همچنین گفت : پرداخت تسهیلات به کشاورزان ، اعطای تجهیزات، سوخت و تراکتور ، اجرای طرح های تخفیفی برای آب و برق از جمله مزایایی است که پس از دریافت این کد به کشاورزان تعلق می گیرد.

آقای عبیدزاده گفت: کشاورزان دارنده این کد هویتی می‌توانند از طرح معافیت کارفرما برای بیمه کارگران شاغل در مزارع خود استفاده کنند و به این ترتیب تنها ۱۰ درصد مبلغ بیمه‌ی افراد را می‌پردازند و ۹۰ درصد باقی مانده را دولت پرداخت خواهد کرد.

او پیشتر اعلام کرده بود سامانه هوشمند دولت، سامانه سبک و مراجعه حضوری به اتاق اصناف خرمشهر از راه‌های ثبت درخواست صدور شناسنامه باغات و پروانه کسب کشاورزی  از سوی کشاورزان این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.