ضرورت تدوین برنامه جامع برای پیشرفت متوازن شهرستان بافق

امام جمعه بافق گفت: یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف شهرستان، نبود یک برنامه جامع برای پیشرفت متوازن است.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: در سطح شهرستان سند‌های مختلفی برای پیشرفت شهرستان وجود دارد که قوی‌ترین آن‌ها نیز سند آمایش است، اما مشکل اساسی عدم جامعیت این برنامه‌ها است.

او بیان کرد: برنامه جامع یعنی یک برنامه‌ای که چراغ راه حرکت شهرستان برای مدت ۲۵ سال دیگر در حوزه‌های مختلف، باشد.

سعادت‌فر تصریح کرد: برنامه جامع برنامه‌ای است که تاثیر هر برنامه را در برنامه‌های دیگر بسنجد.

او عنوان کرد: باید مشخص باشد که با این برنامه در حوزه شتر، ریل، معدن، کشاورزی، صنعت و. به کجا باید برسیم و هرکدام از این‌ها چه تاثیری روی یکدیگر دارند.

خطیب جمعه بافق گفت: وجود برنامه جامع از پیشرفت کاریکاتوری جلوگیری می‌کند و هر مدیر این شهر باید با چراغ راه روشن حرکت کند نه اینکه با سلیقه خود پیش رود.

او افزود: ما نیاز داریم برای پیشرفت شهرستان جلسات هم اندیشی داشته باشیم.

سعادت‌فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهترین زمان برای دعا، وقت سحر تا طلوع خورشید است چراکه در این زمان در‌های آسمان گشوده و رزق‌های مادی و معنوی تقسیم می‌شود.


او افزود: خانواده‌ها باید نسبت به روزه فرزندان خود دغدغه‌مند باشند وزمینه نشاط در روزه‌داری را در این ایام برای آن‌ها فراهم کنند.

امام جمعه بافق بیان کرد: آسیب اول برای عزت و اقتدار جامعه ایمانی، تنبلی وآسیب دوم حزن و اندوه، ضعف در امید و روحیه ما نمی‌توانیم است.

او ادامه داد: دشمن با کار رسانه‌ای و به رخ کشیدن نقاط ضعف، این روحیه را در افراد جامعه تقویت می‌کنند در حالیکه ایمان و تقوا علوآور و عزت آفرین است و همه شکست‌ها از فاصله گرفتن از روحیات انقلابی و ضعف در ایمان ناشی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.