نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مردم و مسئولان برای مهار تورم تلاش کنند

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: شعار محوری امسال مهار تورم و رشد تولید است و این هدف با تلاش مسئولان و همکاری مردم محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نخستین نماز جمعه در سال جدید ، با تبریک فرا رسیدن عید نوروز و حلول ماه رمضان ، همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن را به فال نیک گرفت و گفت : با کنترل کرونا ، رهبر معظم انقلاب پس از ۳ سال ، سخنرانی آغاز سال را در جوار بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) انجام دادند و در این سخنرانی نقشه راه و منشور عملی امسال کشور را تبیین کردند .

وی افزود : مهار تورم و رشد تولید ؛ هدفی است که امسال باید در دستور کار مسئولان باشد تا با همراهی مردم محقق شود و این مهم به شناسایی علل ایجاد و افزایش تورم و رفع مشکلات تولید نیاز است .

امام جمعه سمنان با تشریح انواع تورم گفت : تورم از کمبود عرضه و زیادی تقاضا ، افزایش هزینه های تولید ، واردات ، تغییر ساختار زندگی از روستا نشینی به شهرنشینی و افزایش قیمت ها ناشی می شود .

وی با بیان اینکه نه تنها کنترل علل ایجاد ، بلکه شناسایی علل تداوم تورم ضروری است گفت : مسئولان برای مهار تورم باید مدیریت نقدینگی ، کاهش هزینه های تولید ، کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه های بانکی و انضباط مالی را در دستور کار امسال قرار دهند و مردم هم در هر زمینه فعالیتی باید انصاف را رعایت کنند .

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی همچنین ، حمایت از سرمایه گذاری ها ، پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی ، معافیت های مالیاتی ، اعطای انواع یارانه ها ، زمین و انرژی و خرید از تولیدات داخلی را برای تحقق هدف رشد تولید مهم ارزیابی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ، تحول را از مفاد مهم سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت : این تحول در بخش انقلابی شامل بررسی نقاط ضعف و قوت داخلی و تلاش برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در هر دو زمینه فردی و اجتماعی است .

وی افزود : در بخش استکباری ؛ دشمن خواهان از بین بردن نظام، تغییر قانون اساسی ، استحاله فرهنگی و تضعیف نهادهای هویتی و فرهنگی است که باید در این زمینه هم مردم و هم مسئولان هوشیار باشند و در دام تحولی که خواسته بدخواهان است نیفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.