مهدوی: بازیکنان روسیه محو بازی خوب ملی پوشان ما شدند/ حضور تیموریان در تیم ملی نقطه قوتی برای بازیکنان است

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: بازیکنان تیم ملی روسیه دقایقی از بازی محو بازی خوب ملی پوشان ما شده بودند.

محمدرضا مهدوی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازی دوستانه ایران و روسیه اظهار کرد: به نظرم بازیکنان توانستند تاکتیک مدنظر قلعه نویی را به اجرا بگذارند و از دقیقه ۵۰ تا ۷۰  عمل پرسینگ را از جلو انجام می‌دادند و بلافاصله با از دست دادن توپ از جلو پرس می‌کردند.

او ادامه داد: تیم ملی روسیه سطح فوتبال اروپایی دارد و با اینکه چند بازیکن شاخص خود را نداشتند، اما ساختار فوتبالشان خوب بود و بازیسازی را از خط دروازه بان شروع می‌کردند و توپ را به مهاجم هدفشان که از فیزیک بدنی خوبی برخوردار بود می‌رساندند. البته آن‌ها دقایقی از بازی محو بازی خوب ملی پوشان ما شده بودند.

مهدوی درباره اینکه تیم ملی فوتبال برابر تیم روسیه محک جدی خورد، گفت: به نظرم این بازی محک خوبی برای قلعه نویی بود تا بازیکنان جدید را رصد کند که بتوانند در پازل تاکتیکی او قرار بگیرند و آن‌ها به همراه نفرات تیم ملی بتوانند خواسته‌های سرمربی را اجرا کنند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه ساختار تیم ملی با دوران کی روش تفاوتی کرده است، بیان کرد: تیم ملی در دوران کی روش ساختار دفاعی خوبی پیدا کرد و عناصر دفاعی  سیستم فوتبال دنیا را متوجه شدند که در ابتدا گل نخوردن مهم است و در این مقطع زمانی، کلین شیت‌های خوبی هم داشتیم. ساختار دفاعی کی روش در تیم ملی باقی مانده است و قلعه نویی قصد دارد  در بخش حمله برنامه ریزی کند تا ساختار تهاجمی قوی تری داشته باشیم.

او درباره اینکه سردار آزمون به جای حضور در تیم ملی ترجیح داد استراحت کند، گفت: من سابقه بازی در فوتبال اروپا را دارم و می‌دانم که در اروپا بازی کردن سخت است و تمرینات فشرده‌ای را لژیونر‌ها پشت سرمی گذرانند و بدنشان تحلیل می‌رود. آزمون از قلعه نویی اجازه گرفته و با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی هم ادراکی از فوتبال اروپا دارد به این بازیکن اجازه داده تا ریکاوری کند.

مهدوی درباره اینکه بازیکنانی همانند طارمی و جهانبخش هم همانند آزمون نیاز به ریکاوری ندارند، گفت: بله، همانطور که طارمی بیان کرد باند بازی در تیم ملی وجود ندارد و بازیکن حرفه‌ای باید به سرمربی خود احترام بگذارد. البته ساختار بدنی بازیکنان با یکدیگر متفاوت است و  برخی از بازیکنان فشار تمرینات  زیادی را در اروپا تحمل می‌کنند. سردار آزمون هم از بازی در تیم ملی فوتبال لذت می‌برد، اما تعامل بین او و قلعه نویی باعث شد که او در بازی با روسیه حضور نداشته باشد.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال با هدایت قلعه نویی در جام ملت‌های آسیا موفق می‌شود، گفت: به نظرم از اکنون پیش بینی این موضوع زود است و امیدوارم با درایت کادر فنی اتفاقات خوبی رخ بدهد. ۷، ۸ ماه تا جام ملت‌های آسیا فرصت باقی مانده است و فدراسیون فوتبال باید اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در نظر بگیرد تا بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند و با آمادگی به این رقابت‌ها بروند.

او درباره انتقادات صورت گرفته به نداشتن سابقه مربیگری آندرانیک تیموریان دستیار قلعه نویی در تیم ملی فوتبال بیان کرد: تیموریان سابقه بازی در جام جهانی را دارد و حضورش در تیم ملی می‌تواند نقطه قوتی برای بازیکنان باشد تا همبستگی و همدلی را در تیم ملی جا بیندازد. به نظرم ملاک بر داشتن مدرک مربیگری نیست و تیموریان قرار نیست که مسائل فنی را به بازیکنان انتقال بدهد و تجربیات بازی‌های ملی و حضور در فوتبال اروپا را به ملی پوشان منتقل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار