هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/باران در راه است

مدیرکل هواشناسی فارس از بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد از روز یکشنبه ۶ فروردین در استان خبر داد.

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح نارنجی در استان فارس، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی از پیش از ظهر روز یکشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا روز سه شنبه ۸ فروردین ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد است و همچنین در برخی مناطق ریزش تگرگ خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: این سامانه در روز یکشنبه ششم فروردین، مناطق شمال، شمال غرب، مناطق غربی و مرکزی را فرا می‌گیرد.

او اضافه کرد: روز دوشنبه ۷ فروردین، این سامانه در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مناطق مرکزی فعالیت دارد.

حقیقت با بیان اینکه این سامانه تا روز سه شنبه ۸ فروردین در استان پابرجاست، افزود: با فعالیت این سامانه بارشی، احتمال طغیان رودخانه ها، احتمال جاری شدن روان آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی برخی از معابر، لغزندگی جاده ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس توصیه کرد: شهروندان، احتیاط در سفر‌های برون شهری، احتیاط در جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب روها، پاکسازی دهانه پل ها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی به صورت محدود توسط دستگاه‌های مربوطه، توقف نکردن و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و ارتفاعات، پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیرپلاستیکی در برابر تگرگ در مناطق مستعد، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده را مدنظر قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار