خشم پکن از دومین عبور ناو آمریکایی از دریای چین جنوبی

ناوشکن آمریکایی با عبور از دریای چین جنوبی برای دومین روز متوالی، باعث ابراز خشم وزارت دفاع این کشور شد.

ناوشکن نیروی دریایی آمریکا با نام «یو اس اس میلیوس» امروز (جمعه) برای دومین روز متوالی در نزدیکی جزایر «پاراسل» در دریای جنوبی چین حرکت کرد و باعث ایجاد تنشی دیگری بین واشنگتن و پکن شد.

به گزارش ایندیپندنت، اولین بار روز گذشته (پنج‌شنبه) این ناوشکن از کنار این جزایر عبور کرد و باعث ایجاد تنش شد. امروز برای دومین بار این ناوشکن در مجاورت جزایر دیده شد و بنابر «عملیات آزادی ناوبری» که از الزامات چین، تایوان و ویتنام است، هرکشتی برای عبور باید مجوز داشته باشد با اطلاع قبلی بدهد. هرسه کشور نام برده بر این آبراه استراتژیک مدعی هستند.

چین روز جمعه اعلام کرد که اقدامات آمریکا حاکمیت و امنیت این کشور را نقض می‌کند و «نیروی دریایی و هوایی این کشور کشتی آمریکایی را مجبور به ترک دریای جنوبی چین کرده است» البته ارتش آمریکا آن را رد کرده است. پکن همچنین به واشنگتن در مورد «عواقب جدی» هشدار داد.

دریای چین جنوبی که پکن مالک بخش اعظمی از آن است اکنون به کانون تنش‌ها میان چین و آمریکا تبدیل شده است. واشنگتن ظهور پکن به عنوان یک قدرت بزرگ در نظام بین‌الملل را خطری برای هژمونی خود می‌داند و به دنبال اعمال سیاست مهار علیه این کشور در شرق آسیا است. یکی از رویکرد‌های آمریکا در این زمینه گشت‌دریایی در آب‌های مورد مناقشه این منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
خشم آنان زودگذر است، شما نگران نباشید. چینی ها را چه به خشم؟!
Netherlands
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
اینا مینای سرگردان ندارن
آخرین اخبار