محدودیت دسترسی نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی در یک ایالت آمریکا

ایالت یوتای آمریکا برای دسترسی نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی محدودیت ایجاد کرد.

ایالت «یوتا» در آمریکا اولین ایالت در این کشور شد که برای دسترسی افراد زیر ۱۸ سال به شبکه‌های اجتماعی اجازه والدین را شرط قرار داد.

به گزارش گاردین، فرماندار این ایالت گفت که دو اقدام گسترده را برای محافظت از جوانان در این ایالت امضا کرده است. براساس این دو اقدام والدین می‌توانند به پست‌های فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی و حتی پیام‌های خصوصی آن‌ها دسترسی داشته باشند.

این اقدام در یوتا به دلیل نگرانی از تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان اتخاذ شده است. بر اساس اقداماتی که در روز پنجشنبه تصویب شد، قبل از اینکه کودکان بتوانند در برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و تیک‌تاک حساب کاربری ایجاد کنند، به رضایت صریح والدین یا قیم نیاز است.

همچنین دسترسی کودکان به این نرم‌افزار‌ها بین ساعت ۲۲:۳۰ تا ۶:۳۰ صبح ممنوع است، مگر آن که والدین تنظیمات را تغییر دهند. بر اساس این قانون، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانند داده‌های کودک را جمع‌آوری کنند یا هدف تبلیغات قرار دهند.

این دو لایحه، که برای تسهیل اقدامات قانونی علیه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند، از اول مارس ۲۰۲۴ اجرایی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۰۹:۴۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
البته جوان های سایر کشور ها مهم نیستن.برای امریکا
آخرین اخبار