تحریم‌های آمریکا علیه افراد و نهادهای انتخاباتی بلاروس

دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه افراد و نهادهای بلاروس اعمال کرد.

دولت آمریکا امروز (جمعه) تحریم‌های جدیدی را علیه ۷ فرد انتخاباتی، ۲ شرکت دولتی خودمختار و همچنین هواپیمای لوکس رئیس‌جمهور بلاروس اعمال کرد.

به گزارش ایندیپندنت، «الکساندر لوکاشنکو» که از سال ۱۹۹۴ رئیس‌جمهور بلاروس بوده است، از انتخابات سال ۲۰۲۰ این کشور با اعتراضاتی مواجه شده است.

الکساندر لوکاشنکو همچنین با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ارتباط نزدیکی دارد و همین باعث انتقاد‌های بین‌المللی از او شده است. منتقدان ادعا کردند او در طول حملات به اوکراین به نیرو‌های روسیه اجازه ورود داد و آن‌ها را به تسلیحات مجهز کرد.

کسانی که امروز تحریم شدند شامل فهرست جدیدی از از افراد مرکزی انتخابات بلاروس است که در ابتدا در دسامبر ۲۰۲۰ تحریم شدند. لوکاشنکو نامزد اپوزیسیون ریاست جمهوری، یعنی «سویاتلانا سیخانوسکایا» را به توطئه برای سرنگونی دولت متهم کرد. این ماه، دادگاه بلاروس سیخانوسکایا را که اکنون در تبعید به سر می‌برد، به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. هواپیمای لوکاشنکو، یک بوئینگ ۷۳۷ که او برای سفر‌های بین‌المللی از آن استفاده می‌کند، نیز تحت تحریم‌ها قرار داده شده است که استفاده از آن در آمریکا ممنوع شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به ادعای مشارکت در «سیاست‌های تهدید و ارعاب مردم بلاروس»، محدودیت‌های ویزا را برای ۱۴ نفر دیگر هم اعمال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
کسی که بیست و پنج سال تو قدرت باشه اسمش رییس جمهور نیس که دیکتاتوررره . معنای رییس جمهور فرق میکنه
Netherlands
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
بلاروس جزو روسیه است
آخرین اخبار