گردشگری معدن چغارت بافق، تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران ـ بافق گفت: روزانه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مسافران نوروزی از پیت معدنی چغارت بازدید کرده اند.

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی گفت: مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق در حالی که یک مجموعه صنعتی است، ولی ظرفیت بسیار بالایی برای حوزه گردشگری دارد.

او افزود: بازدید از پیت معدنی، موزه سنگ آهن و آشنایی با ابزارآلات اکتشاف و حفاری و چگونگی استخراج معادن برای مسافران از جذابیت زیادی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی خاطر نشان کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود که شامل پیت معدنی، مجموعه‌های ورزشی، مجموعه پارک آهنشهر و کل ظرفیت اکوسیستم شهرستان بافق است، مسافران نوروزی یک ترکیب گردشگری صنعتی، فرهنگی، مذهبی و سنتی را تجربه می‌کنند.

حمیدیان گفت: معدن چغارت، سومین معدن کشور و پنجمین معدن خاورمیانه است که قدمت آن به ۶۵۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد. این معدن در ابتدا به شکل کوه بوده که هزار و ۲۸۶ متر از سطح دریا ارتفاع داشته است.

او ادامه داد: این معدن از سطح زمین‌های اطراف نیز ۱۶۵ متر بالاتر بوده که علاوه بر برداشت این ۱۶۵ متر، ۳۰۵ متر نیز عمق حال حاضر این معدن است.

حمیدیان تصریح کرد: خروجی این معدن، سنگ آهن است که از این سنگ، برای استفاده در صنایع جوار معدنی استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار