انجام ۸۵۱ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ فارس

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام ۸۵۱ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ فارس، در سومین روز از تعطیلات نوروز خبر داد.

محمد حسین انباردار گفت: از مجموع ۸۵۱ ماموریت امدادی ۲۴ ساعت گذشته در مجموعه اورژانس، ۱۵۸ مورد مربوط به سوانح ترافیکی بوده است.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خدمت رسانی امدادگران اورژانس فارس به ۲۱۵ مصدوم حوادث ترافیکی شبانه روز گذشته، گفت: از این تعداد ۷۹ مصدوم به صورت سرپایی مداوا شده و ۱۳۶ نفر نیز در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

انباردار همچنین از یک مورد پرواز بالگرد اورژانس هوایی فارس در شبانه روز گذشته با هدف امدادرسانی در یک ماموریت غیرترافیکی خبر داد و گفت: خدمت رسانی به هفت مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و انجام ۱۰ مورد ماموریت در کمپ‌های سلامت استان، بخش دیگری از خدمات مجموعه اورژانس استان در سومین روز از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بوده است.

او در ادامه به تلاش‌های مجموعه درمان استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد که با خدمت رسانی به ۱۳ هزار و ۳۴۶ بیمار مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه همراه بوده است.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارکنان حوزه درمان دانشگاه در سومین روز از تعطیلات نوروزی امسال، ضمن انجام ۲۸۴ مورد عمل جراحی؛ به ۳۷۶ مورد بیمار دارای علایم تنفسی؛ ۳۰۵ بیمار دارای علائم گوارشی و ۵۶۲ مصدوم حوادث ترومایی در اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه، خدمت رسانی کردند.

دکتر انباردار با بیان اینکه مجموعه بهداشت استان نیز در این روز دوشادوش دیگر خانواده سلامت استان، در تامین سلامت مردم و مسافران نوروزی سهیم بودند، گفت: بخش مهمی از این تلاش‌ها با ویزیت ۶هزار و ۳۸۵ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت استان، انجام شد.

او انجام ۷۰۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مکان‌ها و مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان را بخش دیگری از خدمات مجموعه بهداشت فارس در سومین روز از تعطیلات نوروز امسال برشمرد و گفت: در این روز ۱۳ مرکز متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده و چهار مرکز متخلف نیز به دلیل تخطی از موازین بهداشتی، تعطیل شد، همچنین ۳۷۰ کیلوگرم مواد غذایی یا آشامیدنی به دلیل غیربهداشتی بودن، معدوم شد.

این عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیگیری دو مادر باردار نیازمند مراقبت ویژه در استان و اعزام آنان به بیمارستان‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی مجموعه سلامت استان، در سومین روز از تعطیلات نوروز امسال عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار