توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو و موبایل

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو و موبایل نکاتی را به شهروندان یادآوری کرد.

 پایگاه خبری پلیس، سرهنگ  علی رحیمی  اظهار داشت: موبایل، اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء باارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهید.

 وی افزود: شهروندان اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر و سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل در ابتدا از قفل بودن درب‌ها و بالابودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کنند.

 سرهنگ رحیمی یادآور شد: شهروندان هنگام تردد در مراکز تجاری و تفریحی از پارکینگ‌های عمومی و مجاز، جهت پارک خودرو استفاده کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: برابر بررسی‌های انجام شده سارقان موبایل بیشتر دست به سرقت گوشی‌های همراه گران قیمت می‌زنند و زمانی که فرد با موبایل صحبت می‌کند اقدام به قاپیدن آن و فرار از محل می‌نمایند.

وی همچنین از شهروندان خواست در مراکز خرید و محل‌های شلوغ و پر رفت و آمد و در زمان صحبت با موبایل مراقب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن موبایل در جیب پشت شلوار خودداری کنند.

سرهنگ رحیمی همچنین به بانوانی که گوشی همراه خود را داخل کیف دستی نگهداری می‌کنند توصیه کرد هنگام تردد در مراکز خرید وخیابان مراقب باشند که مورد کیف قاپی قرار نگرفته وکیف را در سمتی که منتهی به دیوار است حمل کنند.

این مقام انتظامی در پایان اظهار داشت: شهروندان هنگام مراجعه به ادارات و سازمان‌ها و یا مراکز پذیرایی مانند رستوران‌ها از قراردان موبایل بر روی میز خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار