مهمترین شایعات تیرماه ۱۴۰۱/ از جازدن خبرنگارفقید به عنوان مامور تا تکرار دروغ سال ۹۸

در این گزارش مهمترین شایعات منتشر شده در تیرماه ۱۴۰۱ را مرور می کنیم.

مهمترین شایعات، تحریفات و ترفند‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و کاربران معاند و ضدانقلاب در سال گذشته را بازخوانی می‌کند. در ادامه مهمترین شایعات منتشر شده در تیرماه ۱۴۰۱ را مرور می‌کنیم:

 افزایش شایعات با نزدیک شدن به اربعین

با نزدیک شدن به ایام محرم و افزایش سفر زائران به عتبات عالیات، شایعات و هجمه‌ها علیه روابط ایران و عراق شدت پیدا کرد. در یکی از این شایعات برخی کاربران فیلمی را با عنوان «برخورد پلیس عراق با بانوان ایرانی در فرودگاه بغداد!» منتشر کردند و علیه عراقی‌ها شایعاتی را به راه انداختند.

شایعات

این درحالی بود که این فیلم مربوط به دادگاهی در سلیمانیه عراق بود و ارتباطی به ایرانیان نداشت.

شایعه افزایش هزینه گذرنامه

شایعه افزایش هزینه صدور گذرنامه در آستانه محرم و سفر‌های اربعین هم از دیگر شایعاتی بود که در این ماه دست به دست شد. اما رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با تکذیب شایعه افزایش هزینه صدور گذرنامه گفت: بر خلاف شایعات منتشره در فضای مجازی، هیچ افزایش هزینه صدور گذرنامه در برنامه نیست.

ادعای ضبطی بودن گفتگوی تلویزیونی زنده رئیسی

پس از گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور در تیرماه برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که برخلاف ادعای زنده بودن گفتگو، این برنامه ضبط شده بوده است. مدعیان روشن بودن پنجره پشت سر آیت الله رئیسی را دلیل ضبطی بودن برنامه آن شب مطرح کردند. این درحالی است که کارشناسان فنی عنوان کردند دلیل روشن بودن پنجره‌ها بازتاب نور پروژکتور‌ها است.

 جازدن خبرنگارفقید به عنوان مامور سپاه توسط اینترنشنال

همچنین اینترنشنال به تازگی نیز با انتشار تصویری از سیدمهدی حاجی آبادی مدعی شد وی مامور ویژه اطلاعات سپاه در دولت است در حالی که حاجی آبادی خبرنگار خبرگزاری دانشجو بوده که سال گذشته براثر بیماری کرونا جان باخته است.

دروغ افتتاح قهوه‌خانه خورموج توسط امام جمعه

در ادامه سیاه نمایی‌های ایران اینترنشنال، این رسانه مدعی «افتتاح قهوه‌خانه خورموج توسط امام جمعه» شد، این درحالی بود که فرد جوانی که سال‌ها دچار اعتیاد بوده با کمک امام جمعه به کمپ ترک اعتیاد رفته و ترک می‌کند. پس از ترک اعتیاد، از طریق بهزیستی وامی گرفته و کسبی را آغاز کرده، امام جمعه برای تشویق این جوان در روز افتتاحیه مغازه همراه وی بوده است.

شایعات

 تکرار دروغ سال ۹۸

در ادامه دروغ پردازی‌های رسانه‌های معاند علیه سپاه، تیرماه سال گذشته نیز روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با تکرار دروغ سال ۹۸، مدعی بازداشت سردار نصیری شد. این درحالی بود که همان روز سردار نصیری درگفت و گویی با یکی از خبرگزاری‌ها، گفت: شایعه بازداشت بنده به جرم جاسوسی توسط معاندین کذب محض است و من در سنگر دیگری مشغول به خدمت هستم.

دروغ‌های برنامه ریزی شده با کلیدواژه گشت ارشاد

تیرماه سال آغاز شایعاتی با کلیدواژه گشت ارشاد بود. ابتدا برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری که مردم لباس زمستانی پوشیدند مدعی افزایش گشت‌های ارشاد در تهران شدند.

در ادامه تعداد دیگری از کاربران تصویری که یکی از عکاسان ۱۵ سال پیش گرفته بود را با همین ادعای افزایش گشت ارشاد منتشر کردند

منبع: فارس

برچسب ها: شایعات ، ضد انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.