رشد تولید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش سازمان جهاد کشاورزی بر رشد تولید با بهره گیری از ظرفیت‌های متنوع این بخش است.

نادر تقی زاده گفت: در سال‌های اخیر ظرفیت تولید به همراه ذخیره سازی محصولات متنوع بخش کشاورزی افزایش یافته تا ما بتوانیم پاسخگوی نیاز فعالان این حوزه باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به ذخیره سازی مناسب ذرت، جو، سویا و کنجاله‌های مورد نیاز دامی استان اردبیل می گوید: به میزان کافی ذخیره سازی انجام شده و تولیدکنندگان بخش دام و طیور می‌توانند از طریق بازارگاه نیاز خود را تأمین کنند.

او ضرورت حمایت از کشاورزان را در خرید و ذخیره سازی ذرت، جو و سایر نهاده‌ها به صورت بومی یادآور شد و گفت: به جای صرف هزینه‌های هنگفت ارزی برای واردات این نهاده‌ها بهتر است در سال حمایت از تولید کشاورزان تولیدکننده این محصولات با خرید تضمینی مورد حمایت جدی قرار گیرند تا این نهاده‌ها به صورت داخلی تأمین شود.

تقی زاده به ذخیره سازی مناسب گوشت سفید و قرمز در ایام پایانی سال اشاره کرد و می گوید: هیچ مشکلی در تأمین نیاز بازار اعم از گوشت سفید و قرمز به صورت گرم و حتی منجمد وجود ندارد و با همکاری امور پشتیبانی دام استان نیاز بازار رصد می‌شود تا کمبودها جبران شود.

او با اشاره به توزیع ۶۰ تن گوشت قرمز و ذخیره سازی گوشت سفید در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: تا آخر ماه مبارک رمضان توزیع این محصولات در شهرهای مختلف استان اردبیل به ویژه شهرهای گردشگری ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: در اردیبهشت ماه بازدید رئیس امور پشتیبانی دام وزارت جهاد کشاورزی از استان اردبیل انجام می‌شود و قرار است پیشنهاد احداث انبار و سردخانه را در زیرمجموعه این نهاد ارائه شود تا به جای هزینه‌های هنگفت اجاره انبارها و سردخانه‌ها از ظرفیت‌های جدید استفاده شود.

تقی زاده در بازدید از واحد پرورش دام سنگین به ظرفیت ۵۵۰ رأس در اردبیل نیز گفت: در کنار حمایت از دامداری‌های سنتی و نیمه صنعتی سطح استان سعی مان بر این است تا نیاز آنها را اعم از نهاده‌ها و ذخیره مورد نیاز تغذیه اصولی تأمین کنیم تا مشکلی در پرورش و عرضه محصولات به وجود نیاید.

او در نخستین روزهای سال جدید در حالی از واحدهای تولیدی، سردخانه‌ها، سیلوها، کارخانه آردسازی، مرغداری و دامداری‌های بازدید کرد که قرار است در سال مزین به مهار تورم و رشد تولید سرمایه گذاران در این حوزه بیشتر مورد حمایت قرار گرفته و مشکلات آنها در تأمین نهاده‌ها و سایر نیازمندی‌ها برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.