کاشت ۴۰۰ میلیون اصله نهال در قالب طرح‌های منابع طبیعی

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون اصله نهال در قالب طرح‌های منابع طبیعی طی چهار سال کشت خواهد شد.

آقای کامران پورمقدم رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون اصله نهال در قالب طرح‌های منابع طبیعی طی چهار سال کشت خواهد شد.

پورمقدم با اشاره به اینکه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در حوزه‌های مختلف کشت می‌شود، افزود: بخشی از کاشت این نهال‌ها برای احیای جنگل‌های شمال و خارج از شمال برنامه‌ریزی شده است.

او ادامه داد: از مجموع ۲۵۰ میلیون اصله نهال که قرار است سالانه کاشته شود، حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۲ در طرح‌های احیای جنگل‌ها به ویژه جنگل‌های خارج از شمال کشت خواهد شد.

پورمقدم گفت: جنگل‌های خارج از شمال شامل جنگل‌های زاگرسی، ایران تورانی و جنوب کشور نیز می‌شود.

او  ادامه داد: گونه‌های بومی این رویشگاه‌ها از جمله بلوط، بنه، زالزالک، کنار، حرا و بادام کوهی هستند.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در حوزه مدیریت جنگل‌های خارج از شمال کشور، تمام طرح‌های احیای جنگل و کشت و نگهداری با مشارکت مردم و جامعه محلی که به طور عمده بهره‌برداران عرفی هستند، اجرا می‌شود.

او در مورد اجرای بخشی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در حوزه زراعت چوب در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: از ۲۵۰ میلیون اصله نهال، حدود ۴۵ میلیون اصله نهال طی امسال در قالب طرح زراعت چوب کشت می‌شود که شامل گونه‌های اکالیپتوس و صنوبر است.

پورمقدم درباره آموزش کاشت نهال‌ها گفت: ما یک ستاد راهبری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت داریم که دفتر آموزش و ترویج سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با همکاری سازمان تات، بسته‌های ترویجی و آموزشی را برای اجرای دقیق این طرح از جمله این که چه نهالی، کجا و چگونه کاشته و نگهداری شود، تدوین و ارایه می‌دهد.

او گفت: طی امسال دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و مشارکت مردمی نیز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار