بورل: سفر شی به مسکو جهان را امن‌تر کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نتایج سفر رئیس جمهور چین به مسکو را مثبت ارزیابی کرد و گفت این دیدار سبب افزایش امنیت در جهان شده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مسکو نشانه مثبتی است که روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهد کرد.»

به گزارش فایننشال تایمز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید سفر رئیس جمهور چین به روسیه جهان را امن‌تر کرده و به طور قابل توجهی احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای را کاهش داده است.

در عین حال بورل ادعا کرد طرح صلح چین در خصوص اوکراین برای حل درگیری بین مسکو و کی‌یف کافی نبوده است، با این حال او معترف شد که این ابتکار یکجانبه و در طرفداری از روسیه نبوده است.

گفتنی است، روسای جمهور چین و روسیه روز چهارشنبه دیدار سه روزه خود در مسکو را به پایان رسانده و بر «مشارکت استراتژیک» مهم بین چین و روسیه تاکید کردند. رئیس جمهور چین می‌گوید آماده گسترش همکاری با روسیه در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، زنجیره تامین، انرژی و دیگر موارد است. رهبران دو کشور همچنین دو توافقنامه برای تعمیق مشارکت‌های استراتژیک خود امضا کردند.

تحلیلگران می‌گویند یکی از نتایج این سفر تغییر اجتناب ناپذیر در پویایی قدرت بین روسیه و چین خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
بورل: سفر شی به مسکو جهان را امن‌تر کرد
بورل می توانید شما هم یاد بگیرید و جهان امن تر شود نه اینکه در جهان آشوب و جنگ بیشتر شود پس یاد بگیرید هنوز وقت هست ...
آخرین اخبار