اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی‌ها در این استان خبر داد.

حامد آرامش گفت: با ابلاغ دستورالعمل طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی (بخش خصوصی و تعاونی)، این طرح بطور آزمایشی در ۱۰ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان شکل اجرایی به خود گرفت.

وی بیان کرد: این دستورالعمل در راستای اجرای بند (۹) مصوبات هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال با هدف ایجاد اشتغال و بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید (کارجویان سه دهک درآمدی اول)، تهیه و ابلاغ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرحله اول به تعدادی از استان‌ها ابلاغ شد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، افراد دارای سن ۱۸ تا ۴۵ سال متعلق به سه دهک اول درآمدی که از زمان ابلاغ این دستور در یکی از کارگاه‌ها و مؤسسات مشمول، بکارگمارده شوند وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما بعلاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری (به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورایعالی کار) است که به صورت ماهانه از سوی دولت به حساب کارفرما واریز می‌شود.

وی بیان کرد: نیروی کار جدید برای اینکه در دایره شمول طرح قرار گیرد باید، متعلق به سه دهک اول درآمدی باشد؛ توسط سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی تحت پوشش نباشد، فاقد منابع درآمد رسمی، فاقد مستمری بازنشستگی، دارای خانوار چهار نفر به بالا، دارای سن ۱۸ تا ۴۵ سال و سوابق بیمه تأمین اجتماعی حداکثر ۳۶ ماه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار