بیش از هشت هزار فرهنگی در آذربایجان غربی اسکان داده شدند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هشت هزار و ۱۰۰نفر از نیرو‌های فرهنگی از ۲۷ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین امسال توسط ستاد اسکان فرهنگیان در این استان پذیرش شده و اسکان یافتند.

علی مطهری اظهار کرد: حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد مسافر نوروزی در خانه‌های معلم و باشگاه فرهنگیان و مابقی در ستاد‌های اسکان موقت اعم از مدارس و اردوگاه‌های استان اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه در برخی شهر‌ها از جمله ارومیه، ماکو، مهاباد و سردشت ۱۰۰ درصد ظرفیت مدارس مختص اسکان فرهنگیان در شبانه روز گذشته تکمیل شد، افزود: در بقیه شهر‌ها حدود ۶۵ درصد مکان‌های اسکان موقت و باشگاه‌های فرهنگیان پذیرای مسافران فرهنگی بوده است.

مطهری ادامه داد: ستاد اسکان فرهنگیان در استان بیش از ۵۱۳ کلاس را آماده پذیرش مهمانان فرهنگی نوروزی کرده که شامل ۱۹۱ اتاق ویژه و بقیه اتاق نوع الف است، در اتاق‌های ویژه تمامی امکانات اعم از تخت، تلویزیون، یخچال و سایر ملزومات وجود دارد، ولی اتاق‌های نوع الف فاقد تخت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستان ارومیه بیشترین میزان اتاق با ۲۸ مورد و ۱۵۸ تخت را دارد، اضافه کرد: فقط همکاران فرهنگی می‌توانند از این امکانات به صورت رزرو اینترنتی استفاده کنند.

مطهری یادآور شد: بیش از ۲۶۰ اتاق تاکنون برای استفاده در تعطیلات نوروز در این استان رزرو شده که هزینه هر اتاق ویژه ۱۵۰ هزار تومان و اتاق‌های نوع الف ۱۰۰ هزار تومان در هر روز است.

وی تاکید کرد: در کنار این کلاس‌ها که در ۵۸ مدرسه آماده سازی شده است، باشگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم هم در استان پذیرای میهمانان فرهنگی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در ۱۱ شهر از جمله ارومیه، سلماس، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان، تکاب، سردشت، چایپاره، ماکو و شوط خانه معلم وجود دارد و در مجموع ۶۶۶ اتاق هم در این مجموعه‌ها برای اسکان نوروزی فرهنگیان آماده سازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.