انهدام باند‌های سرقت در مشهد ٢٧ درصد افزایش یافت

سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی مشهد گفت: در جریان اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در مشهد در سال ١۴٠١، انهدام باند‌های حرفه‌ای سرقت ٢٧ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

او افزود: در سال ۱۴۰۱، در ۱۸ مرحله طرح اقتدار امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سارقان خشن، اراذل و اوباش، قاچاقچیان سلاح گرم، خرده فروشان موادافیونی، معتادان متجاهر و مالخران اموال مسروقه در نقاط مختلف مشهد اجرا شد که کشف ۱۵۱ درصدی سلاح گرم، کاهش وقوع جرائم از جمله نزاع‌های دسته جمعی، شرارت، سرقت‌های خشن و برخی سرقت‌های خرد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از بازخورد‌های اجرای این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در ارتباط با قاچاق سوخت میزان کشفیات در سال ١۴٠١ نسبت به سال قبل از آن ۵۴۹ درصد رشد و میزان کشفیات مواد محترقه نیز ۵۱ درصد افزایش داشته است.

نگهبان بیان کرد: بیشتر سرقت‌ها در مشهد در حوزه سرقت‌های خرد قرار دارد و در زمینه سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو است که توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود، از این رو جمع آوری و ساماندهی این معتادان تاثیر مستقیم در کاهش وقوع سرقت دارد.

او تصریح کرد: طرح‌های پاکسازی معتادان متجاهر و خطرناک در تمامی نقاط سطح مشهد نیز اجرا شده و تعداد متعادان جمع آوری شده در سال ١۴٠١ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۱ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.