نیویورک تایمز: پدافند هوایی آمریکا پیش از حملات سوریه کار نمی‌کرد

چندین نشریه آمریکایی از عمل نکردن پدافند هوایی این کشور در شمال شرق سوریه هنگام حمله خبر دادند.

چندین رسانه آمریکایی گزارش دادند که سیستم دفاع هوایی اصلی در یک پایگاه نظامی که نیرو‌ها و پرسنل آمریکایی در شمال شرق سوریه را در خود جای داده است، روز پنجشنبه به طور کامل کار نمی‌کرد و در نتیجه آن حمله پهپادی باعث کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در این تاسیسات شد.

اولین بار نیویورک تایمز این مسئله را گزارش داد و یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم گفت «تصویر دقیقی از میزان دید رادار در دسترس داریم»، اما به دلایل امنیتی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. به گفته او: «ارتش آمریکا حدود ۱۳ ساعت پس از اولین حمله پهپادی از سمت طرف مقابل به پایگاه نزدیک حسکه، حملات تلافی جویانه‌ای را آغاز کرد.»

این سخنگو همچنین اعلام کرد «سنتکام از نظر حمله ارزیابی خواهد کرد. اما واقعیت این است که متأسفانه یک شکست برای آمریکا شدیم.»

خبرنگار اسپوتنیک در گزارشی برای اولین بار از زخمی شدن ۵ نفر در اثر حمله موشکی به شهر دیرالزور خبر داد و افزود: این افراد به بیمارستان نظامی دیرالزور و بیمارستان پزشکی الاسد این شهر منتقل شدند.

بامداد روز گذشته رسانه‌ها از بمباران مناطقی از استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند. چند ساعت بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله هوایی بامداد امروز جمعه به شهر دیرالزور در شرق سوریه را تأیید کرد. نتاگون مدعی شده است که این حمله به دنبال کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر از نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد که توسط یکی از گروه‌ها به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد داعش در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه انجام گرفته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار