بسته شدن میدان میوه و تره بار قدیم ساری برای همیشه + فیلم

میدان میوه و تره بار قدیم مرکز مازندران رسما به کار خود پایان داد و حجره داران باید به پایانه جدید نقل مکان کنند.

محمدعلی نوبخت فرماندار ساری در مراسم شروع فعالیت اقتصادی میدان جدید میوه و تره بار مرکز استان گفت: عملیات اجرایی ساخت میدان میوه و تره بار مرکز استان ۱۶ سال قبل آغاز شده بود و اگرچه در شروع بکار دولت سیزدهم فقط ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با تلاش شبانه روزی، اکنون تکمیل و بهره برداری شده است.

او با بیان اینکه قرعه کشی برای تحویل غرفه‌های میدان میوه و تره بار جدید مرکز مازندران بین سهامداران انجام شده است، افزود: فرمانداری و دستگاه‌های اجرای مرتبط برای تحقق وعده‌ای که داده شده بود از دیماه پارسال حضور مستمر و فیزیکی در میدان میوه و تره بار جدید ساری داشتند و در مدت ۲۰ روز ۱۱ هزار تن آسفالت در این مجموعه استفاده و مشکل آب و برق و گاز این نیز حل شد.

فرماندار ساری ادامه داد: میدان جدید میوه و تره بار علاوه بر تامین نیاز مردم مرکز استان و شهرهای مازندران با هدفگذاری که سهمامداران کرده اند به یک پایانه صادراتی تبدیل خواهد شد.

او با بیان اینکه ساخت پمپ بنزین، راه اندازی شرکت‌های حمل و نقل باربری و پایانه صادراتی از طرح‌های توسعه میدان بار جدید میوه و تره بار ساری است، گفت: سهامداران میدان میوه و تره بار ساری پیگیر دریافت مجوز برای توسعه این پایانه هستند و فرمانداری نیز از این طرح حمایت می‌کند.

او افزود: وضعیت میدان میوه و تره بار قدیم ساری پس از پایان تعطیلات نوروزی بررسی می‌شود تا منافع مالکان و مردم حفظ شود.

میدان میوه و تره بار جدید ساری ۲۱ هکتار مساحت و ۱۵۵ غرفه دارد که ساخت آن از ۱۵ سال قبل آغاز شده بود، اما به دلیل برخی مشکلات از جمله تغییر چندباره پیمانکار بهره برداری از آن به تعویق افتاده بود که در نهایت بهمن ماه امسال در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تکمیل شد.


بیشتر بخوانید:


مکان جدید بازار میوه و تره‌بار مرکز مازندران در کیلومتر پنج جاده ساری به قائمشهر ۲۱ هکتار مساحت دارد که ۱۹ هکتار از میدان فعلی بزرگتر و تعداد غرفه‌ها نیز ۳۰ درصد بیشتر است و با بهره برداری از آن برای حدود ۲۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شد.

با آغاز فصل برداشت مرکبات در پاییز و زمستان و محصولات باغی دیگر مانند هلو، شلیل در تابستان ازدحام ماشین‌های حمل بار، در کنار خودرو‌های عبوری، بار ترافیکی کمربندی  ساری را دو چندان می‌کرد که با پایان کار میدان میوه و تره بار، احتمالا ساکنان مرکز استان و رانندگانی که قصد عبور از مرکز استان را دارند دیگر شاهد ترافیک نخواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.